آموزش دانش آموزان برای مقابله با ویروس کرونا و آنفلوانزا

به گزارش مجله ستاره، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت:دانش آموزان استان زنجان برای مقابله با ویروس کرونا و آنفلوانزا در مدارس آموزش خواهند دید و آمادگی برای مقابله با این بیماری ها در استان وجود دارد.

آموزش دانش آموزان برای مقابله با ویروس کرونا و آنفلوانزا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، ابراهیم رفیعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به تمهیدات در راستای مقابله با کرونا ویروس، اشاره نمود و اظهار کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی دبیر کارگروه سلامت استان است و اطلاعیه ها و موارد لازم در این مورد توسط دبیر به استان و دستگاها و ارگان ها اعلام می گردد.

این مسئول گفت: بنا بر اعلام مسئولان، تا به امروز ابتلا به کرونا در ایران مشاهده نشده است، اگر این مسأله در کشور مشاهده گردد، دستورالعمل های لازم صادر شده است.

وی به شیوع دوره ای آنفلوانزا در استان، اشاره نمود و اضافه نمود: برای معلمان، دانش آموزان دوره های آموزشی برگزار گردید و محتواهایی نیز توسط شبکه بهداشت استان فراوری شده بود و چگونگی حفظ بهداشت فردی را به دانش آموزان آموزش می داد که به شکل وسیعی منتشر و توزیع شد.

رفیعی اعلام کرد: با آموزش هایی که انجام شد، تقریبا همه دانش آموزان یاد گرفتند که باید چگونه در محیط مدرسه بهداشت خود را رعایت نمایند تا از این ویروس مصون بمانند ولی از آنجایی که آنفلوانزا در کانون های جمعیتی منتشر می گردد و دلایل بهداشتی در درجه های بعدی واقع شده است، سبب شد که تعدادی از دانش آموزان به این ویروس مبتلا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اضافه نمود: دانش آموزان نیز چون در کانون های جمعیتی قرار دارند، زودتر به این ویروس مبتلا می شوند. همچنین در دوران شیوع آنفلوانزا در استان کارگروه سلامت تشکیل جلسه داد و به حدی نرسیدند که مدارس را تعطیل نمایند و این میزان بر اساس استانداردهای این کارگروه است ولی به دلیل بارندگی و همزمانی با شیوع آنفلوانزا، بعضی مدارس تعطیل شد.

این مسئول اضافه نمود: بنا بر اعلام شبکه بهداشت استان، موج دوم آنفلوانزا در راه است و آمادگی برای مقابله با آموزش لازم وجود دارد و جای نگرانی نیست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 774

به "آموزش دانش آموزان برای مقابله با ویروس کرونا و آنفلوانزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش دانش آموزان برای مقابله با ویروس کرونا و آنفلوانزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید