70 درصد دانشجویان وزارت بهداشت در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می نمایند

به گزارش مجله ستاره، معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: 70 درصد دانشجویان وزارت بهداشت در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند. این بخش نسب به سایر بخش های آموزش عالی درصد بیشتری را به خود اختصاص داده است.

70 درصد دانشجویان وزارت بهداشت در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می نمایند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از وزارت بهداشت، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در نود و یکمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به اهمیت شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: این شورا مرجع بسیاری از تصمیمات در زمینه آموزش پزشکی تخصصی و فوق تخصصی است.

لاریجانی ادامه داد: بحث تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی از چند سال گذشته آغاز شده و هدف این بود که نقشه راهی برای فعالیت های این حوزه طراحی گردد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت توضیح داد: امروز با 67 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و 90 واحد دانشگاهی غیر دولتی روبرو هستیم، 200 هزار دانشجو در بخش دولتی و حدود 60 هزار در بخش غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه حدود 20 هزار عضو هیئت علمی در بخش دولتی و 250 بیمارستان آموزشی در سطح کشور داریم اظهار کرد: 800 مرکز و 22 شبکه تحقیقاتی فعال و حدود 1000 شرکت دانش بنیان در بخش علوم پزشکی در حال فعالیت هستند و 180 انجمن علمی نیز در علوم پزشکی فعال هستند که می توانند به وزارت بهداشت یاری نمایند.

لاریجانی اضافه کرد: 50 درصد مراجعات وزارت بهداشت به حوزه آموزش است و سالانه حدود 30 هزار مکاتبه با این حوزه صورت می گیرد. البته سعی شده با مجازی سازی امور این فرایند تعدیل گردد، ولی در مجموع حجم کار این حوزه بسیار بالا است.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی تاکید نمود: در حوزه علوم پزشکی 900 رشته محل کاردانی و کارشناسی، 64 رشته محل دکتری عمومی، حدود 600 رشته محل کارشناسی ارشد، حدود 400 رشته محل دکترای تخصصی و حدود 130 رشته محل فلوشیپ و فوق تخصص داریم.

وی با بیان اینکه تقریبا 70 درصد دانشجویان وزارت بهداشت در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند؛ گفت: و در مقایسه با سایر بخش های آموزش عالی کشور حوزه علوم پزشکی درصد تحصیلات تکمیلی بالاتری دارد.

لاریجانی یادآور شد: 15 هزار برنامه بازآموزی علوم پزشکی در سال در کشور در حال انجام است و در وزارت بهداشت ارزیابی می گردد. 48 آزمون سراسری علوم پزشکی داریم و این آزمون ها بعضی 70 هزار شرکت نماینده دارند به طوریکه هریک چالش های خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه نهایت سعی بر این است که این آزمون ها به صورت عادلانه برگزار گردد؛ توضیح داد: بیش از 70 درصد آزمون ها به صورت الکترونیک یا ترکیبی برگزار می گردد باید به سمتی پیش برویم که تمامی آزمون های علوم پزشکی به صورت الکترونیک برگزار گردد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در سرانجام خاطر نشان کرد: حوزه آموزش علوم پزشکی حوزه ای بسیار پرکار است، ولی باید در کنار امور جاری برنامه های تحولی را نیز دنبال کنیم تا امور روزمره ما را از ارتقای این حوزه غافل نکند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 577

به "70 درصد دانشجویان وزارت بهداشت در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد دانشجویان وزارت بهداشت در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید