5 راه چاره ساده برای درمان درد گردن و شانه

به گزارش مجله ستاره، 70 درصد از بزرگسالان جامعه به درد آزار دهنده گردن و شانه دچارند. درد گردن و شانه با علائم جزئی مانند سفتی خفیف هنگام حرکت گردن آغاز می گردد. با گذشت زمان ممکن است سوزشی را در گردن و تیغه شانه و بازوی خود نیز احساس کنید. گردن و شانه به عنوان دو نقطه بسیار حساس و به هم پیوسته در معرض آسیب های بی شماری قرار دارند. ضمن اینکه مواردی از جمله شرایط نامناسب بدن، رژیم غذایی ناسالم و استرس این آسیب ها را تشدید می نماید. اگر در جست و جوی راه درمان درد گردن و شانه هستید، ساده ترین راه حل های خانگی آنالیز شده در این مقاله را دنبال کنید.

5 راه چاره ساده برای درمان درد گردن و شانه

1. ماساژ؛ برترین روش برای درمان درد پشت گردن و شانه

ضعف عضلات، درد های آزاردهنده ای را در گردن و شانه ایجاد می نمایند که این دردها در کنار بعضی درمان های پزشکی به راه حلهای خانگی مکمل احتیاجمند است. البته قبل از آغاز هر روش درمانی مکمل، تشخیص دقیق و ارزیابی درست درد گردن و شانه به وسیله پزشک اهمیت بالایی دارد.

ماساژ ملایم عضلات گردن و شانه یک راه درمان اسپاسم عضلانی است که به ترشح مسکن های طبیعی به نام اندورفین یاری می نماید. شما می توانید با خرید ماساژور گردن در هر مکانی که حضور دارید، درد عضلانی ناحیه گردن و شانه خود را کاهش دهید.

2. اصلاح شرایط نشستن برای پیشگیری از درد گردن و شانه

روش صحیح نشستن به جلوگیری از ابتلا به درد گردن و شانه یاری می نماید. شرایط نامناسب قرارگیری بدن با اعمال فشار اضافی به گردن و شانه و به مرور زمان منجر به ایجاد درد مزمن می گردد. به منظور پیشگیری از درد گردن و شانه در حالت نشسته، سر، گردن و ستون فقرات باید در یک راستا قرار دهید. علاوه بر تغییر عادات نشستن، استفاده از ماساژورها نیز برای گرفتگی عضلات بسیار مفید است. شما می توانید با خرید ماساژور بدن از آغاز گرفتگی و درد جلوگیری کنید. ماساژور های پرتابل با مجموعه ای از حرکات تعیین و اصولی روی قسمت های مختلف عضلات به درمان خستگی و کوفتگی بدن یاری می نمایند.

3. استراحت؛ راهی برای بهبودی سریع درد گردن و شانه

استراحت یکی از برترین درمان ها برای درد گردن و شانه است. برای جلوگیری از آسیب بیشتر، از فعالیت های شدید فیزیکی خودداری کنید. برای درمان درد گردن و شانه به زمان کافی برای بهبودی احتیاج است. حتی بعد از دوره استراحت، برای آغاز فعالیت نیز باید محتاط باشید.

صندلی ماساژور خانگی با حالت های مختلف ماساژ و تکنولوژی های پیشرفته، به بهبود و برطرف مسائل عضلانی و درد های مربوط به آن ها یاری می نماید. قبل از مزمن شدن درد در این نواحی می توانید با خرید صندلی ماساژور از آسیب ها جلوگیری کنید.

4. درمان درد شانه و گردن با استفاده از بالش های گردنی ارگونومیک

درد شانه و گردن گاهی ناشی از شرایط خواب نا مناسب و فشار وارده بر این نواحی است. متخصصان، خوابیدن به پشت را به علت فشار کمتر به گردن و شانه به عنوان برترین حالت قرارگیری بدن معرفی می نمایند. با این حال اگر به پهلو می خوابید، با بالشتک های گردنی و تراز کردن سر، گردن و ستون فقرات خود می توانید درد را کاهش دهید. به علاوه، در دراز مدت از اثرات درمانی موثر بالش های گردنی بر کاهش درد بهره مند شوید.

بالش های ارگونومیک باید ارتفاع و سفتی مناسبی داشته باشند تا ستون فقرات با سر در یک راستا قرار بگیرد. اگر بالش خیلی نرم باشد، وزن سر را تحمل نمی نماید و باعث فرو رفتن آن در بالش خواهد شد. بعلاوه، جنس بالش باید خاصیت گردش هوا را داشته باشد. در این صورت حساسیت پوستی ایجاد نخواهد شد. معمولا جنس مموری فوم با ژل های خنک نماینده برای ساخت بالش های ارگونومیک استفاده می گردد.

5. کمپرس سرد و گرم برای کاهش درد گردن و شانه

اگر درد شانه و گردن به علت گرفتگی عضلات باشد، استفاده از کمپرس یخ و گرما روی گردن یا شانه، درد را تسکین خواهد داد. شما می توانید در چند روز اول، التهاب را با یک پد یخ در ناحیه آسیب دیده کاهش دهید. برای این کار، چند تکه یخ را درون کیسه ریخته و داخل یک حوله نازک تمیز بگذارید. سپس کمپرس سرد را برای 10 دقیقه روی ناحیه دردناک قرار دهید. این کار را می توانید با فاصله 10 الی 15 دقیقه در طول روز تکرار کنید.

برای چند روز بعد نیز می توانید از کمپرس گرم برای کاهش درد شانه و گردن بهره ببرید. توجه داشته باشید که نباید گرما را مستقیم روی پوست قرار دهید؛ زیرا احتمال سوختگی وجود خواهد داشت. برای ساخت کمپرس گرم می توانید اتو برقی را روی یک حوله قرار دهید. سپس روی محل درد بگذارید. بعلاوه می توانید از تشک برقی به مدت 5 الی 10 دقیقه بهره ببرید.

برطرف خستگی بدن با ماساژور های استاندارد و حرفه ای فروشگاه مبل ماساژ

در این مقاله به اهمیت راه حلهای ساده خانگی برای درمان درد گردن و شانه پرداختیم. ماساژ درمانی یکی از برترین راه حل های خانگی برای تسکین درد گردن و شانه است. برای خرید ماساژورهای خانگی می توانید به سایت مبل ماساژ مراجعه کنید. محصولات مبل ماساژ، شامل ماساژور های پرتابل یا دستی و صندلی های ماساژور است. این فروشگاه با در نظر گرفتن شرایط خرید اقساطی و درج دقیق تعیینات هر محصول در سایت امکان خرید آنلاین را برای شما آسان نموده است. بسته به احتیاج و با مشورت با پزشک خود می توانید ماساژور مناسب را خریداری و از آسیب های احتمالی بدن جلوگیری کنید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 7 مرداد 1402 بروزرسانی: 7 مرداد 1402 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2265

به "5 راه چاره ساده برای درمان درد گردن و شانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 راه چاره ساده برای درمان درد گردن و شانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید