یک سوم هزینه کرد گردشگران، به غذا اختصاص دارد

به گزارش مجله ستاره، براساس گزارش معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمد قاسمی در نخستین نشست وبیناری تخصصی کارشناسان گردشگری خوراک گفت: با توجه به اینکه تنوع بخشی به صنعت گردشگری کشور و فراوری محصولات متنوع و تمرکز بر گردشگری موضوعی یکی از اصلی ترین سیاست های این حوزه به شمار می آید؛ لذا با توجه به دارا بودن ظرفیت بسیار قابل توجه غذاهای بومی کشور، موضوع توسعه گردشگری خوراک در دستورکار قرار گرفته است.

یک سوم هزینه کرد گردشگران، به غذا اختصاص دارد

وی در این نشست در محل معاونت گردشگری اضافه نمود: در حال حاضر ساختار اداری در قالب شبکه ای گسترده از کارشناسان در سراسر استان های کشور شکل گرفته است. در پی تشکیل کارگروه گردشگری خوراک این نشست با هدف تبیین و مطلع سازی کارشناسان استانی با ظرفیت ها و ساختار اجرایی این موضوع تشکیل شده تا در بستر تعامل، همفکری و آنالیز نمونه های پیروز داخلی و خارجی از جمله خیابان خوراک بستر اجرایی قابل اتکایی شکل گیرد.

قاسمی با بیان اینکه موضوع گردشگری خوراک از دو وجه قابل آنالیز است، ادامه داد: با توجه به اعلام رسمی سازمان جهانی گردشگری، 33 درصد یا یک سوم هزینه کرد گردشگران به موضوع خوراک اختصاص می یابد؛ از این رو غذا جزو لاینفک این صنعت شناخته می گردد؛ در نتیجه صحبت از این موضوع بحث درباره یکی از زنجیره های اصلی سفر است.

وی ادامه داد: در وجه بعدی هدف از سفر می تواند تجربه خوردنی ها و آشامیدنی های مقاصد مورد بازدید و جوامع میزبان باشد. از این رو اقدامات کلان از جمله تعریف بسته های سفر و تورهای گردشگری با موضوع و انگیزه تجربه غذاهای بومی و استفاده از خوراک محلی استان ها در منوی مراکز پذیرایی و رستوران ها، از جمله اقدامات زیربنایی مورد نظر در راستا توسعه گردشگری خوراک به شمار می آید.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی تاکید نمود: تمرکز بر این دو رویکرد سبب شکل گیری بستر مساعد توسعه گردشگری کشور خواهد شد تا ضمن ایجاد و توسعه مقاصد ملی تخصصی گردشگری خوراک و جذب گردشگران، دستاوردهای گسترده مالی، اجتماعی و فرهنگی در سطح کشور شکل گیرد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1919

به "یک سوم هزینه کرد گردشگران، به غذا اختصاص دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سوم هزینه کرد گردشگران، به غذا اختصاص دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید