کراس اووری مجذوب کننده برای بازار ایران!

به گزارش مجله ستاره، در بین خودروسازان ژاپنی، می توان مزدا را یکی از خاص ترین و متمایزترین شرکت ها در مقوله طراحی دانست. استایل کلی محصولات مزدا از گذشته تا به امروز علی رغم حفظ سادگی، خاص و متفاوت بوده و برخلاف رقبای قَدَرَش یعنی تویوتا و میتسوبیشی در مقوله استایل و زیبایی شناسی به قول معروف یک و سر و گردن بالاتر بوده است.

کراس اووری مجذوب کننده برای بازار ایران!

بعضی کارشناسان، علت اصلی این اتفاق را فلسفه طراحی عمیق و ریشه دار تیم طراحی مزدا معروف به KODO می دانند تا آنجا که تغییرات مدیربتی معمول در این دپارتمان طراحی اختلالی در فرایند و خط مشی مزدا وارد ننموده و به قول بعضی کارشناسان، رشد و ارتقای طراحی در محصولات مزدا در نهایت آرامش اما عمیق و ریشه ای انجام می گردد. حضور افراد باتجربه همچون یاسوتاکه تسوشیدا در راس تیم طراحی استودیوی آمریکا مزدا با سابقه ای درخشان در طراحی بعضی مدل های پرفروش و کلیدی و پرهیز از به کارگیری استایل های هیجانی و مُدهای زودگذر در طراحی از دیگر فاکتورهای مهم، کلیدی و متمایز در طراحی محصولات این شرکت هستند.

با این مقدمه به سراغ جدیدترین کراس اوور مزدا با نام CX-50 می رویم، خودرویی که بیش از گذشته ردپای مشارکت شراکت تویوتا در فراوری آن دیده می گردد چرا که CX-50 مدل 2022 به عنوان اولین خودروی فراوریی در ایالات متحده در کارخانه مشترک فراوری مزدا-تویوتا در هانتسویل، آلاباما، فراوری خواهد شد.

نمای روبه رو مزدا CX-50

نمای روبه رو مزدا CX-50

نمای عقب مزدا CX-50

قبلی 1 از 3 بعدی

چهره ای خشن و فاقد اغراق، شکل گرفته بر پایه زبان طراحی KODO، تناسباتی پخته در طراحی به ویژه نمای جانبی، حفظ سادگی در استایل کلی بدنه از جمله خصوصیات این کراس مجذوب نماینده هستند که البته با جزییاتی مدرن آمیخته شده است.

چهرهٔ خودرو با یک جلوپنجره عریض و مشکی که در طرفین با چراغ های اصلی ترکیب شده هماهنگی کاملی را با ورودی های طرفین سپر داشته و همزمان شخصیتی شیک، جدی و مقتدر را پدید آورده است؛ ضمن آنکه ترکیب قطعات الحاقی مشکی بدنه، گارنیش ها، زیر رکابی و باربند سقفی در هماهنگی با برچسب های گرافیکی مشکی نصب شده بر روی درب موتور بر مجذوب نمایندهیت آن افزوده است.

در طراحی نمای عقب خودرو نیز بازهم ترکیبی مدرن، اما ساده و شکیل با چاشنی اسپرتی را شاهد هستیم که شامل چراغ های با گرافیک برگرفته از چشم مار، دهانه اگزوزهای دوبل و حجم پردازی استادانه سپر می گردد.

اما در بخش فنی و در نسخهٔ پایه، CX-50 با یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه می گردد، در حالی که گزینه 2.5 لیتری توربوشارژ نیز در برنامه فراوری واقع شده است ضمن آنکه هر دو موتور با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و به صورت 4WD عرضه می شوند. البته مزدا تاکید نموده که نسخه هیبرید و نمونه برقی CX-50 در خط فراوری عرضه خواهند شد.

نمای داخل مزدا CX-50

نمای عقب مزدا CX-50

نمای جانبی مزدا CX-50

قبلی 1 از 3 بعدی

بد نیست بدانید سامانه 4WD استاندارد i-Activ دارای ویژگی انتخاب حالت یا شرایط رانندگی است. امکانی که مزدا آن را Mi-Drive می نامد و کاربران می توانند با توجه به شرایط جاده آن را تنظیم نمایند. در بخش آپشن و امکانات نیز خریداران می توانند رنگ بدنه خاکی با گرافیک و استیکرهای خاص بدنه را انتخاب نمایند تا هر چه بیشتر با شخصیت مورد نظر مزدا برای این کراس اور مدرن مطابقت داشته باشد.

با ورود به داخل کابین CX-50، همچنان چیدمان و ترکیب بندی طراحی خاص مزدا با تاکید بر راحتی و تمرکز راننده را مدنظر داشته که با مواد و متریال با کیفیت و درجه یک پوشش داده شده است. با این حال، سبک طراحی جایگاه ها درکنار ترکیب رنگ داخلی تراکوتا و مونروف پانوراما بر مجذوب نمایندهیت این مدل افزوده است.

مزدا هنوز اطلاعاتی درباره قیمت CX-50 منتشر ننموده است، اما فراوری این کراس اوور خوش استایل در اوایل سال 2022 شروع می گردد و فروش آن در آینده نزدیک شروع خواهد شد.

آگهی های خرید و فروش مزدا

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2097

به "کراس اووری مجذوب کننده برای بازار ایران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کراس اووری مجذوب کننده برای بازار ایران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید