پیشرفت های بازسازی مس افکت؛ از گیم پلی تا طراحی دوباره مراحل

به گزارش مجله ستاره، شرکت الکترونیک آرتز (EA) لیست تغییرات بازسازی سه گانه مس افکت را منتشر نموده. در این لیست می توان بهبودها و بازبینی هایی که در ساخت بخش های مختلف بازسازی سه گانه مس افکت اعمال شده اند را مطالعه کرد. بهبودهایی متعددی در بازسازی هر سه بازی ایجاد شده اما در میان آن ها، بازی اول بیشترین میزان تغییرات را به خود دیده است.

پیشرفت های بازسازی مس افکت؛ از گیم پلی تا طراحی دوباره مراحل

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

سه گانه اصلی بازی های مس افکت حماسه فضایی و عظیمی هستند که در سه بازی محشر جای گرفته اند. این سه گانه در میان گیمر هایی که عاشق نقش آفرینی ها هستند حسابی ستایش شده است و بعد از سال ها، هنوز هم هواداران خود را مشغول می نماید. به همین دلیل شرکت الکترونیک آرتز تصمیم گرفته تا سه گانه اصلی را در قالب یک مجموعه بازسازی شده، با عنوان Mass Effect Legendary Edition به گیمر ها ارائه کند. بازسازی سه گانه اصلی مس افکت چیزی بیشتر از یک ارتقای گرافیکی ساده است. سازندگان این بازسازی به اشکال مختلف گیم پلی بازی های مس افکت را امروزی تر و در بین بازی های سه گانه همگام تر نموده اند.

شاید اصلی ترین بخش بازی های سه گانه اصلی مس افکت که در این بازسازی جدید دچار تغییرات متعدد شده اند، مبارزات این بازی ها باشد. مبارزات هر نسخه از سه گانه مس افکت مخصوص بازی مربوط به خود هستند و میان گیم پلی نبرد های این سه بازی، تفاوت هایی وجود دارد. این موضوع باعث می گردد تا بازی کردن این سه بازی پشت سر هم تجربه ای منسجم ایجاد نکند. این موضوع در بازی اول که کاملا بر اساس تاس انداختن و المان های نقش آفرینی رومیزی ساخته شده برجسته تر از دو بازی دیگر است. به همین دلیل سازندگان بازی تصمیم گرفته اند تا تیراندازی این بازی را به گونه ای تغییر دهند که اسلحه های بازی حس بهتری داشته باشند و تیراندازی بازی به طور کلی باثبات تر گردد. مهارت های بازی اول هم دستخوش تغییر شده اند. در ادامه لیستی از تغییراتی که در بازسازی بازی اول این سه گانه اعمال شده را داریم.

  • فرمانده شپرد حالا می تواند از مبارزات بازی فرار کند.
  • ضربات تن به تن بازسازی بازی مس افکت 1 به وسیله یک دکمه مخصوص انجام می گردد. این ضربات در بازی اصلی بر اساس نزدیکی به دشمنان به طور اتوماتیک انجام می شدند.
  • دقت و کنترل پذیری اسلحه های بازسازی بازی اول به شدت بهتر شده اند. میزان پخش شدن گلوله ها حین تیراندازی کاهش یافته. لرزش دست به هنگام استفاده از تک تیراندازها به طور کامل حذف شده. دوربین بازی به هنگام هدف گیری بهبود یافته و همچنین هدف یابی اتوماتیک بازی دقیق تر شده.
  • در بازسازی بازی مس افکت 1 تمام دشمنان، در صورتی که سر داشته باشند، هدشات می گردد. در بازی اصلی بعضی از آن ها مانند انسان نماها هدشات نمی شدند.
  • حالا در تمام طول بازسازی قسمت اول می توان دستکاری اسلحه ها را دریافت کرد و حتی آن ها را از فروشنده های بازی خریداری کرد. در بازی اصلی این آیتم ها بعد از رسیدن به ترازهای (Levels) بالاتر دیگر قابل دریافت نبودند.
  • تمام اسلحه های بازسازی بازی مس افکت 1 را می توان با هر کلاس دلخواه و بدون پیامدهای منفی استفاده کرد. البته هنوز هم استفاده از اسلحه های بازی به دست شخصیت هایی با کلاس مرتبط مزایای خود را دارد.
  • اسلحه های بازسازی مس افکت 1 سریع تر خنک می شوند.
  • استفاده از آیتم خون در بازی اول بهبود یافته. حالا این آیتم بعد از مدت کوتاه تری دوباره قابل استفاده می گردد. ارتقاهای ناشی از ترازگیری (Level Up) برای این آیتم برجسته تر شده اند و تأثیر مثبت شخصیت لیارا روی این آیتم بیشتر شده.
  • مدیریت کوله پشتی این بازی بهتر شده و قابلیت مرتب سازی آیتم ها هم اضافه شده. در بازسازی قسمت اول مس افکت می توان روی آیتم هایی که به درد بازیکن نمی خورند برچسب آشغال زد. این قابلیت باعث می گردد تا بتوان تمام آیتم های آشغال را به آیتم خون تبدیل کرد یا همه را یک جا به فروشنده های بازی فروخت.
  • بعضی از مهارت های بازی اول بازبینی شده اند.
  • قدرت اختصاصی اسلحه ها در بازسازی بازی مس افکت 1 بهبود یافته اند. حالا بعد از فعال سازی این قدرت ها دمای اسلحه های بازی صفر می گردد.

علاوه بر تغییراتی که در اسلحه ها و مهارت های بازی اول اعمال شده اند، نحوه کلی مبارزات و برخورد با دشمنان بازسازی بازی مس افکت 1 دچار تغییر شده. برای این که قسمت اول این سری شباهت بیشتری با دو بازی بعدی پیدا کند، سیستم ها و محیط های مختلفی از آن تغییر یافته اند. برای مثال محیط مبارزه غول آخر سیاره نوریا کمی با بازی اصلی تفاوت دارد. در ادامه لیست دیگری از تفاوت های بازسازی مس افکت در مقایسه با سه گانه اصلی را داریم.

  • در بازسازی بازی اول می توان همانند بازی های دوم و سوم هر کدام از اعضای تیم را به شکل جداگانه کنترل کرد.
  • بعضی از دشمنان و غول آخر های بازی مس افکت 1 در بازسازی این بازی با حفظ چالش برانگیز بودن، متعادل تر شده اند.
  • سنگرگیری در بازسازی هر سه بازی بهبود یافته. در بعضی از مکان های بازی سنگر هایی به این بازی ها اضافه شده اند و به طور کلی مکانیک سنگرگیری بازی ها هم باثبات تر شده.
  • دریافت امتیاز تجربه و ترازگیری در بازی اول راحت تر شده. بازسازی این بازی در اهدای امتیازهای تجربه، به خصوص در بخش های نهایی دست و دل بازتر شده. همچنین سقف ترازگیری برای دور اول تمام کردن بازی برداشته شده و دیگر احتیاجی نیست برای رسیدن به تراز های بالا، این بازی را چند دور تمام کرد.
  • بازسازی قسمت دوم این سری از نظر میزان دریافت مهمات تغییر یافته. در بازسازی این بازی مهمات راحت تر پیدا می شوند.

یکی از ناامیدکننده ترین بخش های سه گانه اصلی مس افکت مربوط به بخش هایی است که بازیکن مجبور می گردد تا از وسیله نقلیه این بازی، یعنی M35-Mako استفاده کند. در بازی های اصلی راندن این وسیله حسابی آزاردهنده و فیزیک بد آن اشک همه را در آوورده بود. سازندگان بازسازی مس افکت تغییرات مهمی در این وسیله نقلیه ایجاد نموده اند.

  • کنترل کردن خود این وسیله نقلیه بهتر شده. همچنین با بهبود یافتن فیزیک بازسازی سه گانه مس افکت، حالا به هنگام رانندگی، وزن Mako ملموس تر است.
  • دوربین رانندگی بازسازی سه گانه مس افکت در مقایسه با بازی های اصلی بهبود یافته و باعث شده تا رانندگی راحت تر کنیم.
  • سپر محافظ Mako در بازسازی این بازی ها سریع تر شارژ می گردد.
  • موتور های جدیدی برای شتاب دریافت به این وسیله نقلیه اضافه شده اند. انرژی لازم برای استفاده از این موتورها از موتورهای پرشی جدا است.
  • جریمه کاهش امتیاز تجربه دریافتی (XP) حین رانندگی حذف شده.
  • حالا دیگر در لحظه تماس با مواد مذاب بازی به شکل آنی تمام نمی گردد؛ در عوض مواد مذاب به مرور زمان به بازیکن صدمه می زند.

سازندگان بازسازی سه گانه مس افکت سعی نموده اند تا این سه بازی هم خوانی بیشتری با همدیگر داشته باشند و تجربه آن ها پشت سر هم راحت تر باشد. برای مثال حالا بخش ساخت شخصیت هر سه بازی مشترک شده. این بخش ساخت شخصیت جدید برای هر ظاهر طراحی شده، یک کد مخصوص می دهد و می توان آن کد را برای استفاده در آینده نگهداری کرد. همچنین خود بخش ساخت شخصیت بهتر شده و علاوه بر اینکه امکانات بیشتری ارائه می دهد، شخصیت های باکیفیت تری هم فراوری می نماید. یک کمیک مخصوص هم که توسط Dark Horse ساخته شده در بازسازی سه گانه مس افکت قرار گرفته. در ادامه لیستی از ویژگی های مربوط به تجربه کلی سه گانه مس افکت خواهیم داشت.

  • در بسته بازسازی سه گانه مس افکت، هر سه بازی را می توان به وسیله یک برنامه واحد اجرا کرد؛ چیزی شبیه به بازسازی سه گانه آنچارتد برای پلی استیشن 4. چیزهایی مثل تنظیمات برای هر سه بازی مشترک است. البته فایل سیو این سه بازی هنوز هم جدا هستند و به شکل جداگانه مدریت می شوند.
  • همان طور که اشاره کردیم، بخش ساخت شخصیت این بازی ها ارتقا یافته. ظاهر پیش فرض فرمانده شپرد مونث هم در دو بازی اول مثل مس افکت 3 شده. البته در دو قسمت اول هنوز هم می توان ظاهر های قدیمی فرمانده شپرد مونث را انتخاب کرد.
  • دستاورد ها (Achivement) برای هر سه بازی در بسیاری از مواقع مشترک شده. برای مثال اگر یک دستاورد به کشتن 250 دشمن احتیاج داشته باشد، انجام این کار در هر کدام از بازی ها به دریافت این دستاورد یاری می نماید. همچنین این سه گانه دستاورد های جدیدی نسبت به بازی های اصلی دارد. اسم یا توضیحات بعضی از دستاوردهای قبلی هم تغییر نموده اند.
  • به جز دو آیتم خاص، تمام زره ها و اسلحه هایی که به عنوان محتوای دانلودی برای این سه گانه عرضه شده اند از همان اول هر بازی در دسترس نیستند و برای دریافت آن ها باید مثل دیگر آیتم ها، جست و جو کرد. آیتم های Recon Hood از مس افکت 2 و Cerberus Ajax Armor از مس افکت 3 از همان ابتدای بازی در دسترس خواهند بود.
  • صداگذاری هر سه بازی دوباره میکس و با کیفیت بهتری از بازی های اصلی در این مجموعه بازسازی قرار داده شده.
  • صدها باگ قدیمی که در بازی اصلی وجود داشتند برطرف شده اند.
  • بازی کنان نسخه کامپیوتر شخصی به قابلیت هایی مانند استفاده از دسته بازی و صفحه نمایش عریض 21:9 دسترسی دارند. نسخه کامپیوتری بازسازی سه گانه مس افکت از دایرکت اکس 11 هم پشتیبانی می نماید.

مجموعه بازسازی سه گانه مس افکت در تاریخ 14 می (24 اردیبهشت) برای پلتفرم های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی عرضه می گردد. این بازسازی می تواند هم برای بازیکنانی که تا به حال مس افکت بازی ننموده اند دروازه ورود به این سری باشد، هم اینکه می تواند بهانه جدیدی برای هواداران قدیمی این سری باشد تا دوباره با سه گانه محبوب خود روبه رو شوند.

منبع: وبلاگ رسمی الکترونیک آرتز

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1566

به "پیشرفت های بازسازی مس افکت؛ از گیم پلی تا طراحی دوباره مراحل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت های بازسازی مس افکت؛ از گیم پلی تا طراحی دوباره مراحل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید