پرداخت یاری هزینه تحصیل به مددجویان بهزیستی در شهریور ماه

به گزارش مجله ستاره، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از پرداخت یاری هزینه تحصیلی به دانش آموزان معلول برای سال تحصیلی جدید اطلاع داد.

پرداخت یاری هزینه تحصیل به مددجویان بهزیستی در شهریور ماه

محمد نفریه معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت وگو با خبرنگار ، درباره تخصیص وسایل یاری توانبخشی به دانش آموزان دارای معلولیت در آستانه بازگشایی مدارس گفت: به تمام دانش آموزان دارای معلولیت یاری هزینه تحصیلی تعلق می گیرد که تا خاتمه شهریور ماه به آن ها پرداخت می گردد.

او اضافه کرد: اولویت سازمان بهزیستی ارائه وسایل یاری توانبخشی به دانش آموزانی است که از وسایل یاری توانبخشی مانند سمعک و ویلچر استفاده می نمایند تا از تحصیل باز نمانند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: وسایل یاری توانبخشی مانند سمعک هر چند سال یکبار به مددجویان سازمان بهزیستی داده می گردد، اما سازمان بهزیستی این محدودیت را برای دانش آموزان دارای معلولیت حذف نموده است، زیرا ممکن است بچه ها به دلیل بازیگوشی وسایل یاری توانبخشی را خراب نمایند، لذا برای اینکه بچه ها از تحصیل بازنمانند، هر زمانی که آن ها وسایل توانبخشی احتیاج داشته باشند، داده می گردد.

راه اندازی خانه های سلامت محلی برای حمایت از دختران در معرض آسیب

نفریه در خصوص سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان معلول گفت: سرویس ایاب و ذهاب و هزینه تغذیه برای مددجویانی که در مراکز روزانه سازمان بهزیستی تحصیل می نمایند و نمی توانند به مدارس استثنایی بروند، در نظر گرفته شده است.

او گفت: هزینه تحصیل و ایاب و ذهاب دانش آموزان معلولی که در مدارس استثنایی تحصیل می نمایند با آموزش و پروش استثنایی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 346

به "پرداخت یاری هزینه تحصیل به مددجویان بهزیستی در شهریور ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت یاری هزینه تحصیل به مددجویان بهزیستی در شهریور ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید