پرتغال: شیوع کرونا در میان پناهجویان ، انتقال از کمپ به هاستل

به گزارش مجله ستاره، شورای پناهندگان پرتغال نگران ابتلا پناه جویان در هاستل های لیسبون است که حفظ فاصله گذاری اجتماعی در آنها بسیار سخت به نظر می رسد.

پرتغال: شیوع کرونا در میان پناهجویان ، انتقال از کمپ به هاستل

هاستل های ارزان قیمت لیسبون پایتخت پرتغال در دوران کرونایی به جایی برای اقامت پناه جویان تبدیل شده است. به گفته مقامات لیسبون اینک حدود 138 پناه جوی مبتلا به کرونا به جای زندگی در کمپ های پناهجویی در این هاستل ها اسکان داده شده اند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ساکنان پناه جوی یکی از این هاستل ها در پرتغال در روز یکشنبه برای تست کرونا به مسجد مرکزی شهر لیسبون منتقل شدند و تست کرونای یک نفر از آنها مثبت از آب درآمد. هاستل از ترکیب دو واژه انگلیسی Host (مهمان کردن) و Hotel (هتل) ساخته شده و به جایی اجاره ای و ارزان گفته می شود که افراد در آن با اجاره یک تخت از سرویس مشترک بهداشتی یا آشپزخانه بهره می برند.

کارلوس کاسترو یکی از اعضای شورای شهر لیسبون در این باره گفت: برخی از افراد که به بیماری کووید -19 مبتلا نشده اند مجددا به هاستل های ضدعفونی شده باز خواهند گشت.

تیم پزشکی سلامت پناهجویان ساکن یک هاستل در لیسبون پرتغال را مسجد مرکزی این شهر بررسی می کند/ عکس: رویترز

وی اضافه کرد: تمام تلاش خود را برای حفظ سلامت این افراد در محل اسکان آنها انجام خواهیم داد. ما همچنین نگران سلامتی افرادی هستیم که در مناطق محل اسکان پناه جویان زندگی می کنند و اقدامات لازم برای حفظ سلامتی آنها را نیز اجرایی خواهیم کرد.

ونیکا فارینا مدیر شورای پناهندگان پرتغال (CPR) در این باره گفت: رسیدگی به این پرونده به آرامی در حال انجام است.

با این وجود سازمان وی نگران ابتلا پناه جویان در دیگر هاستل های لیسبون است که حفظ فاصله گذاری اجتماعی در آنها بسیار سخت و مشکل به نظر می رسد. این افراد پس از اتمام دوران کرونایی به کمپ های پناه جویی بازخواهند گشت.

صحبت یکی از افراد تیم پزشکی با یک پناهجو ساکن در یک هاستل در لیسبون پرتغال/ عکس: رویترز

شورای پناهندگان پرتغال تا زمان رسیدگی به پرونده های آنها مسئول اسکان موقت پناهجویان در این کشور است. به گفته فارینا مدیر این مرکز حدود 950 نفر از پناهجویان در پرتغال هستند. 150 نفر از آنها در مرکز پناهندگی لیسبون و بیش از 800 نفر از آنها در هاستل های اطراف این شهر اسکان داده شده اند.

به تمامی اتباع خارجی که در پرتغال در انتظار رسیدگی به پرونده خود هستند حق سکونت در هاستل تا خاتمه ماه مارس داده شده است. آنها حق استفاده از سرویس بهداشت ملی، مزایای رفاهی، حساب های بانکی را داشته و می توانند قرارداد کاری امضا کرده و خانه اجاره کنند.

پرتغال تا کنون از شناسایی بیش از 20 هزار و 800 مبتلا به کرونا و جان باختن بیش از 753 نفر براثر این بیماری خبر داده است.

تیم بهداشت و درمان شهر لیسبون پرتغال پس از تخلیه پناهجویان از یک هاستل ارزان به دلیل شناسایی یک مورد مبتلا به ضدعفونی کردن هاستل پرداختند/ عکس: رویترز

این کشور از 30 اسفند شرایط اضطراری اعلام کرده و تا 13 اردیبهشت آن را تمدید کرده است. آنتونیو کاستا نخست وزیر پرتغال همزمان با کند شدن سرعت بیماری در این کشور اجازه بازگشایی برخی از مشاغل مانند آرایشگاه ها و فروشگاه های محلی را در ماه می را صادر کرده است.

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 962

به "پرتغال: شیوع کرونا در میان پناهجویان ، انتقال از کمپ به هاستل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتغال: شیوع کرونا در میان پناهجویان ، انتقال از کمپ به هاستل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید