واکنش کاسپاروف به شکست در مسابقات فیشر و دریافت جایزه 20 هزار دلاری

به گزارش مجله ستاره، گری کاسپاروف 56 ساله و ستاره اسبق شطرنج دنیا به شکست در بازی آخر خود و دریافت 20 هزار دلار جایزه واکنش نشان داد.

واکنش کاسپاروف به شکست در مسابقات فیشر و دریافت جایزه 20 هزار دلاری

به گزارش خبرنگاران، روز گذشته (آدینه) تورنمنت شطرنج فیشر شودآون سنت لوئیس آمریکا به انتها رسید و گری کاسپاروف ستاره اسبق شطرنج دنیا برابر فابیانو کارونای آمریکایی بازنده شد.

کاسپاروف توانست در این مسابقات 20 هزار دلار جایزه دریافت کند. این شطرنج باز بعد از باخت در مقابل فابیانو کارونای آمریکایی در توئیتر شخصی خود به این رقابتها واکنش نشان داد.

او در توئیتر نوشت: غمگین اما واقعی! من مطمئن هستم که با تمرین بیشتر بهتر بازی می کنم ، اما نباید خودمان را فریب دهیم. یک شطرنج باز در 56 سالگی مانند یک تنیسور 40 ساله است! کورچنوی استثنائی بود که این قانون را اثبات کرد.

ویکتور کورچنوی شطرنج باز اهل شوروی بود. او در سال 1931 به دنیا آمد و در سال 6 ژوئن 2016 در گذشت . به کورچنویلقب مرد همواره نایب قهرمان داده بودند. او در سال 1974 با آناتولی کارپف بر سر معین حریف فیشر (قهرمان آن موقع شطرنج دنیا) مسابقه داد که بازنده شد و دوم شد. این شطرنج باز 85 سال عمر کرد و تا آخر عمر خود در شطرنج فعال و توانا بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 336

به "واکنش کاسپاروف به شکست در مسابقات فیشر و دریافت جایزه 20 هزار دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کاسپاروف به شکست در مسابقات فیشر و دریافت جایزه 20 هزار دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید