وان حمام و ایده های طراحی آن

به گزارش مجله ستاره، حمام از جمله بخش هایی از منزل است که در طراحی مدرن به دکوراسیون آن توجه ویژه معطوف می شود. اگر به دکوراسیون حمام های لوکس نگاهی بیندازید متوجه حضور وان در آن ها خواهید شد. وان از جمله تجهیزات حمام است که نه تنها جنبه کاربردی داشته بلکه عنصری دکوراتیو نیز به شمار می آید. در این نوشته از ما به معرفی ایده های طراحی وان می پردازیم اما قبل از آن بهتر است با انواع وان آشنا شوید. با ما همراه باشید.

وان حمام و ایده های طراحی آن

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

انواع وان حمام

وان حمام از متریال های مختلفی ساخته می گردد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. از جمله وان هایی که در طراحی دکوراسیون حمام مورد استفاده قرار می گیرند به توضیح زیر هستند.

وان چوبی

وان چوبی همانطور که از نامش پیداست از جنس چوب طبیعی ساخته می گردد و بدنه داخلی آن با لایه ای از یک ماده نفوذ ناپذیر پوشیده شده است.

وان کامپوزیتی

در ساخت این مدل وان از فولاد، پرسلان و رزین استفاده می گردد. این وان ها در مقایسه با وان چدنی وزن کمتری دارند و سبک تر هستند.

وان چدنی

وان چدنی از چدن ساخته می گردد و به منظور مقاومت در برابر عوامل مختلف لایه ای از جنس پرسلان بر روی آن قرار می دهند. این وان ها در مقایسه با وان های فولادی از مقاومت بالاتری برخوردار هستند و در برابر سایش به راحتی آسیب پذیر نیستند. تنها عیب وان چدنی بالا بودن وزن آن است.

وان اکریلیک

این مدل وان از جمله با کیفیت ترین وان هایی است که می توان از آن در حمام استفاده نمود. وان اکریلیک در مقایسه با سایر وان ها جرم کمی به خود جذب می نماید و رنگ آن از دوام بالایی برخوردار است.

وان سنگی

وان سنگی اصولاً از جنس سنگ گرانیت و یا سنگ مرمر ساخته می گردد. این نوع وان حسی خنک در فضای حمام ایجاد می نماید و تاثیری شگرف بر دکوراسیون حمام می گذارد.

ایده های طراحی وان حمام

کاغذ دیواری ضد آب

کاغذ دیواری می تواند به عنوان دیوارپوش ضد آب حمام و سرویس بهداشتی استفاده گردد زیرا تاثیر بسزایی در زیبایی فضا می گذارد و آن را از حالت یکنواختی خارج می نماید. کاغذ دیواری طرح دار به فضاهای کوچک سبک و الگو افزوده و سایر المان ها را در صورتی که به صورت تک رنگ انتخاب شوند جذاب تر جلوه خواهد داد. وان حمام زیر به دلیل قرار دریافت در مجاور پس زمینه آبی طرح دار سادگی و زیبایی خود را به خوبی به تصویر کشیده است.

نورپردازی حمام

پنجره هایی که در حمام زیر مشاهده می کنید در ارتفاعی بالاتر از حد معمول قرار دارند اما به خوبی نور طبیعی را وارد فضا کرده و حریم خصوصی را حفظ کرده است. همانطور که مشاهده می کنید قرار دریافت وام حمام در زیر پنجره ها و در فضایی روشن، زیبایی فضا را دوچندان می نماید.

بزرگنمایی فضای حمام

با استفاده از درب های فرانسوی و دیوارهای شیشه ای فضا را بزرگ تر جلوه دهید. به جای آنکه بین این اتاق خواب مستر و وان یک درب یا دیوار قرار دهید، معماران استفاده از دیوار شیشه ای را به عنوان جداکننده فضا پیشنهاد می دهند. برای ایجاد حریم خصوصی نیز می توانید پرده نصب کنید، در هر صورت حضور وان حمام در فضایی روشن و باز همانند زیر مسلماً ایده ای جذاب خواهد بود. ابعاد وان در چنین فضایی می تواند بزرگ یا کوچک باشد که این به سلیقه طراح داخلی و صاحب خانه بستگی دارد.

پوشش وان با تایل چوبی

آیا می خواهید وان حمام شما جلوه ای مدرن و جذاب داشته باشد؟ احاطه کردن وان با پنل های باریک چوبی به معنای واقعی خلاقیت را به تصویر می کشد. وقتی به وان زیر نگاه می کنید گویی وان در یک جعبه چوبی بسیار زیبا قرار گرفته است.

پوشش وان با تایل سرامیکی

استفاده از تایل های سرامیکی به عنوان کفپوش، دیوارپوش و به منظور پوشش فضای اطراف وان نوعی یکپارچگی در فضا ایجاد می نماید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید تایل های خاکستری کمرنگ دکوراسیونی با رنگ خنثی ایجاد کرده اما استفاده از المان های چوبی سردی و یکنواختی فضا را در هم شکسته است. حضور چوب در حمام گرما و صمیمیت به فضا می بخشد.

افزودن بافت

افزودن رنگ به فضا به تنهایی زیبایی وان حمام را دوچندان نمی نماید بلکه بافت نیز از دیگر المان هایی است که نقش بسزایی در جذابیت آن خواهد داشت. به طراحی وان زیر دقت کنید. رنگ آن با رنگ سایر المان های موجود در حمام مشابه است اما بافت ایجاد شده در اطراف آن، این المان دکوراتیو و کاربردی را برجسته نشان می دهد.

قیمت وان حمام و جکوزی خانگی

وان یکی از المان هایی است که علاوه بر جنبه کاربردی نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون حمام ایفا می نماید. همانطور که می دانید ابعاد وان جکوزی و وان حمامی با توجه به فضای مورد نظر متفاوت است و جنس آن ها نیز متنوع می باشد. انواع وان حمام به وان حمام اکریلیک، وان حمام فایبرگلاس، وان حمام فلزی، وان حمام سنگی، وان حمام چوبی، وان حمام بتنی، وان حمام چدنی و وان حمام کامپوزیتی دسته بندی می شوند. قیمت وان حمام و یا قیمت وان جکوزی خانگی با توجه به جنس و ابعاد آن ها متفاوت است. شما می توانید خرید وان را به صورت اینترنتی و یا با مراجعه به مراکز فروش وان انجام دهید. برای خرید اینترنتی وان حمام و خرید وان جکوزی باید به سایت کنندگی ها و مراکز فروش تجهیزات بهداشتی حمام و سرویس بهداشتی مراجعه نمائید. همچنین در سایت ما می توانید از هزینه ساخت جکوزی خانگی و قیمت انواع وان مطلع شوید.

جهت اطلاع از قیمت وان حمام و جکوزی حمام خانگی اینجا کلیک کنید

فراوری کنندگان و تامین کنندگان گرامی سراسر کشور به منظور درج آگهی رایگان و تبلیغ محصولات گوناگون می توانند با شماره تلفن های زیر تماس حاصل کرده و یا به سایت https://price.sakhtemanchi.com مراجعه کنند.

دفتر اصفهان : 32300022-031

تلفن همراه : 8400 240 0990

منبع: ساختمانچی
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 650

به "وان حمام و ایده های طراحی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان حمام و ایده های طراحی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید