هشدار وزرای خارجه پیشین آلمان درباره خطر فروپاشی اتحادیه اروپا

به گزارش مجله ستاره، وزرای امور خارجه سابق آلمان در مقاله مشترکی درباره فروپاشی اتحادیه اروپا و از بین رفتن اعتبار و اعتماد آن پیامد بحران کرونا هشدار دادند.

هشدار وزرای خارجه پیشین آلمان درباره خطر فروپاشی اتحادیه اروپا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یوشکا فیشر و زیگمار گابریل، وزرای امور خارجه پیشین آلمان در مقاله مشترکی در روزنامه تاگس اشپیگل درباره از هم گسیختگی اروپا به وسیله بحران کرونا هشدار داده و از دولت آلمان درخواست کردند نوعی طرح مارشال را برای یاری به اسپانیا و ایتالیا در دستور کار قرار دهد.

این دو مقام سابق آلمانی در بخش دیگری از این مقاله که در روزنامه هندلزبلات و تاگس اشپیگل چاپ شده است تاکید کردند که اروپا حالا به دو چیز احتیاج دارد؛ یاری های مشترک در بحران و یک برنامه بازسازی مشترک بعد از بحران.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: ایتالیا و اسپانیا اگر آن ها را تنها بگذاریم اروپا و بخصوص ما آلمانی ها را فراموش نخواهند کرد و این کاری است که ما حالا انجام می دهیم.

این دو مقام آلمانی در ادامه این مقاله تصریح کردند: ویروس کرونا این پتانسیل را دارد که شکاف هایی که در اتحادیه اروپا وجود دارد را عمیق تر نموده و این اتحادیه را دچار از هم گسیختگی کند. اتحادیه اروپا در معرض این تهدید قرار گرفته است که در بزرگترین آزمون پیش رو از زمان تاسیس خود (بحران کرونا) به شدت شکست بخورد.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است که ویروس اول کشور خودمان حالا از آمریکا به اروپا سرایت نموده است.

این دو مقام سابق آلمانی همچنین درباره سوء استفاده نیروهای راست افراطی برای پیشبرد منافع خود در اتحادیه اروپا در دوران بحران کرونا هشدار دادند.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: بحران کرونا به مفهوم ضررهای چشمگیر برای اتحادیه اروپا است. زندگی هزاران نفر در این بحران از دست رفته و پیامد آن رفاه و صندلی های شغلی در این اتحادیه نابود می گردد.

این دو مقام اروپایی در بخش دیگری از این مقاله تاکید کردند: اما شاید بزرگترین ضرر از این بحران همچنان در پیش روی ما قرار گرفته است و آن از دست رفتن اعتماد به مفهوم این اتحادیه و اعتبار آن است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 885

به "هشدار وزرای خارجه پیشین آلمان درباره خطر فروپاشی اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزرای خارجه پیشین آلمان درباره خطر فروپاشی اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید