هشدار طوفان به 8 استان ؛ از سیل و صاعقه تا وزش باد شدید و گرد و خاک ، احتمال سقوط سازه ها، شکستن درختان و اختلال و تاخیر در رفت و آمد و پروازها

به گزارش مجله ستاره، سازمان هواشناسی با صدور 2 هشدار نارنجی و زرد از وقوع طوفان همراه با رگبار باران و رعد و برق و بعلاوه وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در چند نقطه کشور اطلاع داد.

هشدار طوفان به 8 استان ؛ از سیل و صاعقه تا وزش باد شدید و گرد و خاک ، احتمال سقوط سازه ها، شکستن درختان و اختلال و تاخیر در رفت و آمد و پروازها

به گزارش خبرنگاران، درخصوص رشد ناگهانی ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در روز جاری (یکشنبه) برای جنوب بوشهر، جنوب و غرب فارس، هرمزگان، جنوب اردبیل و شمال خراسان شمالی هشدار نارنجی صادر کرد.

  • 2 روز رگبار و رعد و برق در 11 استان | 5 روز گرد و خاکی در این منطقه

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در تردد بین شهری، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، طغیان رودخانه های فصلی، صاعقه، وزش باد شدید موقت در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال پیش بینی شده است

این سازمان موارد زیر را توصیه کرد:

اجتناب از تردد در جاده های کوهستانی به ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت های کوهنوردی و جابه جایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها و محدودیت در فعالیت های کشاورزی.

طوفان خاک در 3 استان

سازمان هواشناسی بعلاوه درخصوص وزش باد شدید و گرد و خاک در روزهای سه شنبه تا پنج شنبه هفته جاری برای شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان رضوی هشدار زرد صادر کرد.

بر اثر این مخاطره جوی وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و خاک، احتمال افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت وآمدهای شهری و احتمال تاخیر پروازها پیش بینی شده است.

این سازمان موارد زیر را توصیه کرد:

احتیاط و امتناع از رفت وآمدهای غیرضروری، احتیاط و اجتناب از رفت آمد افراد با بیماریهای تنفسی و افراد کهنسال، توجه به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبارآلود شدن هوا. رعایت حداکثری مقررات رانندگی در ترددهای جاده ای.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1402 بروزرسانی: 29 مرداد 1402 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2274

به "هشدار طوفان به 8 استان ؛ از سیل و صاعقه تا وزش باد شدید و گرد و خاک ، احتمال سقوط سازه ها، شکستن درختان و اختلال و تاخیر در رفت و آمد و پروازها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار طوفان به 8 استان ؛ از سیل و صاعقه تا وزش باد شدید و گرد و خاک ، احتمال سقوط سازه ها، شکستن درختان و اختلال و تاخیر در رفت و آمد و پروازها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید