هزار و یک دلیل برای سفر به وارنا!

به گزارش مجله ستاره، دلایل سفر به وارنا

وارنا به عنوان سومین شهر عظیم در کشور بلغارستان، یکی از زیباترین و به جرات دیدنی ترین مقاصدی است که علی الخصوص برای فصل های بهار و تابستان برای هر کسی وجود دارد. وارنا، شهری است که سواحل زیبا و دیدنی بسیاری دارد که بی شک همین سواحل حتی بدون در نظر دریافت دیگر جاذبه های این شهر می توانند دلیل خوبی برای سفر به این شهر ساحلی باشد. ما امروز در خبرنگاران می خواهیم برای شما دلایل سفر به وارنا را مورد آنالیز قرار دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

هزار و یک دلیل برای سفر به وارنا!

سواحل فوق العاده وارنا، یکی از دلایل سفر به وارنا

دلیل اولی که می خواهیم از مجموعه دلایل سفر به وارنا به شما بگوییم این است که این شهر نه تنها در وارنا بلکه در دنیا یکی از بهترین و مشهورترین شهرهای ساحلی است که در فصول مختلف و علی الخصوص تابستان، افراد زیادی را به سمت خود برای گذراندن تعطیلات می کشاند. بیشترین عاملی که باعث معروف شدن این شهر ساحل شده، ساحل هایش با شن های طلایی و آفتاب دلپذیر و متعادلش است. بعضی از این سواحل عبارتند از:

  • ساحل گلدن سندز | Gloden Sands

یکی از بهترین دلایل سفر به وارنا، رفتن به ساحل بسیار مشهور و زیبایش به نام گلدن سندز است. البته وارنا سواحل معروف و عالی کم ندارد ولی گلدن سندز معروف ترین ساحل این شهر است. از جمل دلایل معروف شدن این ساحل این است که در این ساحل پارک ساحلی، ساحل طلایی و شنی و همچنین طبیعت اطراف دریای سیاه به سمت بلغارستان به آن جلوه و محبوبیتی خاصی بخشیده است. گلدن سندز دارای عرض 100 متری و طول 5/3 کیلومتری است. در گلدن سندز تفریحات بسیار زیادی وجود دارد که آن را به مقصدی عالی تبدیل نموده است. دریای ساحل گلدن سندز دارای سواحل طلایی و شنی و همچنین چشمه های آب معدنی است.

  • ساحل سنت کنستانتین و هلنا | St. Constantine and Helena

از جمله سواحل بسیار معروف و البته قدیمی وارنا، ساحل سنت کنستانتین و هلنا است. این ساحل با شهر وارنا فقط 8 کیلومتر فاصله دارد. این ساحل کوچک و دنج است و دارای آبی شفاف برای غواصی است.

  • مجموعه ساحلی سانی دی | The Sunny Day Complex

در نزدیکی ساحل کنستانتین و هلنا، منطقه ساحلی زیبای سانی دی موجود است. این مجموعه ساحلی بر عکس دیگر سواح وارنا آرام است و شرایط خوبی را برای لذت بردن از طبیعت ساحلی فراهم می آورد. فاصله مجموعه ساحلی سانی دی با شهر وارنا نزدیک به 10 کیلومتر است و دسترسی خوبی به این شهر دارد.

  • ساحل آلبنا | Albena

هارمونی زیبا و دلنشین بین دریا و فضای سر سبز اطرافش این ساحل را بسیار ویژه نموده است. این ساحل آن قدر آبش تمیز و شفاف است که کف دریای آن را می توان دید. این ساحل دارای عرض 150 کیلومتری و طول 7 کیلومتری است.

  • ساحل ریویرا | Riviera

در فاصله 17 کیلومتری شمال شرقی وارنا، ساحلی به نام ریویرا قرار گرفته است که برای اقامت مسافران بسیار مناسب می باشد. از عمده دلایلی که باعث معروف شدن این ساحل شده این است که آرامش و سکوت این ساحل در کنار فضای سبز نادر آن، بسیار دل انگیز شده است.

دلایل سفر به وارنا در بخش بهترین سواحل شگفت انگیز این شهر رابرایتان عنوان کردیم اما دلیل بعدی چیست؟

تاریخ غنی وارنا

شهر وارنا دارای تاریخچه ای بسیار غنی و پربار است. از جمله دلایل سفر به وارنا می تواند آشنایی با تاریخ جالب و آثار به جای مانده در این شهر باشد. در دروه های قدیم، اسم وارنا در واقع اودسوس بوده است و به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای بلغارستان شاخته می شده است. البته نباید موقعیت ویژه استراتژیک این شهر را نیز نادیده گرفت. موقعیت قرارگیری این شهر در پیشرفت و تعالی توسعه فرهنگی این شهر است.

به هر حال تجارت دریایی در این شهر به خاطر موقعیت ساحلی آن باعث رفت و آمد افراد مختلف از قوم ها و فرهنگ های مختلف بوده است. حومه وارنا را که نکروپلیس می نامند، یکی از قدیمی ترین گنجینه های طلای دنیا را در خود دارد. قدیمی ترین گنج دنیا نیز در این شهر کشف شده است.

رستوران های وارنا

مگر می گردد که به وارنا رفت و شکم گردی نکرد؟! یکی از وسوسه کننده ترین دلایل سفر به وارنا این است که این شهر را به عنوان جایی برای شکم گردی انتخاب کنید. وارنا پر است از رستوران های خوب و با کیفیت که غذاهایشان هم محلی و هم بسیار خوشمزه است. کیفیت این رستوران ها متنوع است ولی با این حال طعم اصیل غذاهای مختلف را در رستوران های این شهر می توانید بچشید.

غذاهای محلی و اصیلی که منصوب به شهر وارنا هستند عبارتند از: بانیتزا (Banitza)، سالاد شوپسکا (shopska salata)، کباب چه (kebapche)، موساکا (musaka)، لیوتنیتسا (lyutenitsa)، تاراتور (Tarator)، سوپ سیرابی (Shkembe chorba)، فلفل شکم پر (Chushki Burek) و کلی غذاهای دیگر.

آب و هوای دلنشین وارنا

با توجه به ساحلی بودن آب و هوای شهر وارنا، یکی دیگر از دلایل سفر به وارنا آب و هوای خوب این شهر است. به هر حال با همه این تفاسیر بهترین فصل برای سفر به وارنا، فروردین تا آخر مهر است. دمای این شهر در طول سال متغیر است. همچنین با میزان رطوبت هوا متغیر است. اما به هر حال این شهر از لحاظ آب و هوایی بسیار دیدنی و زیباست.

VARNA WEATHER

بازدید از جاذبه های دیدنی وارنا

از جمله مهم ترین دلایل سفر به وارنا این است که حتما از جاذبه های دیدنی آن بازدید کنید. این جاذبه های زیبا در واقع ترکیبی از جاذبه های طبیعی و تاریخی است و مجموع همین ها این شهر را تبدیل به مقصد پر هوادار گردشگری در سراسر بلغارستان برای گردشگران خارجی نموده است. از جمله این جاذبه ها می توانیم به:

  • موزه باستان شناسی وارنا | Varna Archaeological Museum

موزه باستان شناسی وارنا، از زمان برگزای نمایشگاه طلای وارنا بسیار معروف شد. همه طلاهای باستانی که دراین شهر پیدا شده بود در این نمایشگاه به معرض دید عموم در آمد.

  • غار صومعه | Aladzha Monastery

این غار عظیم را باید عظیم ترین در نوع خودش دانست. این غار که در دریای سیاه است، در قرن 13 و 14 میلادی ساخته شده است و مورد توجه عابدان و زاهدان قرار داشته است.

  • باغ دریایی | Sea Garden

از جمله دلایل سفر به وارنا، دیدن باغ دریایی است که در ین شهر قرار گرفته است. این باغ مشهور به دریا دید دارد.

  • جنگل سنگی | Stone Forest

از جمله مشهورترین جاذبه های گردشگری وارنا، جنگل سنگی است که بیرون از شهر قرار گرفته است و برای بازدید از آن تورهای مختلفی وجود دارد. تا چشم کار می نماید، در این جنگل پر است از سنگ های سر از خاک برآورده.

  • پارک آبی آکواپولیس | Aquapolis Water Park

زیباترین پارک آبی اروپای شرقی، پارک آبی آکواپلیس است که در آن تفریحات فوق العاده ای انتظار شما را می کشند.

  • حمام های رومی وارنا | Varna Roman Baths

یکی از دیگر جاذبه های معروف وارنا، حمام های رومی هستند که در بخش جنوبی این شهر قرار گرفته اند و مرتبط به زمان رومیان و اودئوس بوده اند. از این حمام ها تنها 2 یا 3 مورد باقی مانده است.

  • موزه تاریخ دارو | Museum of the History of Medicine

موزه تاریخ دارو نیز یکی دیگر از دلایل سفر به وارنا می باشد. در این موزه می توانید تا شاهد پیشرفت علم پزشکی از زمان یونانیان تا رومیان باستان باشید. در این موزه 4 هزار اثر پزشکی قرار گرفته است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر برای دلایل سفر به وارنا و خرید تور وارنا می توانید تا به سایت تریپ ادوایزر مراجعه فرمایید. ✌

tripadvisor.com

منبع: الی گشت
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 943

به "هزار و یک دلیل برای سفر به وارنا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزار و یک دلیل برای سفر به وارنا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید