نهال تجدد در شب ژان کلود کریر سخنرانی می نماید

به گزارش مجله ستاره، شب ژان کلود کریر بازیگر و کارگردان فرانسوی و همسر نهال تجدد نویسنده ایرانی برگزار می گردد.

نهال تجدد در شب ژان کلود کریر سخنرانی می نماید

به گزارش ایبنا، شب ژان کلود کریر با همکاری مجله بخارا و مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی برگزار می گردد. در این نشست، فیلیپ تیبو (سفیر فرانسه در تهران)، نهال تجدد، فاطمه معتمدآریا، شهرام ناظری، حامد فولادوند، پیروز سیار، مهدی حسینی و علی دهباشی سخنرانی می نمایند.

ژان کلود کریر، فیلم نامه نویس، بازیگر و کارگردان فرانسوی عمده شهرتش را به سبب فیلم نامه هایی که نوشته به دست آورده است. بسیاری از آثار او، فیلم های مهمی در تاریخ سینما محسوب می شوند. او کار جدیش در سینما را با لوئیس بونوئل و در سینمای اسپانیا شروع و در 6 فیلم خاطرات یک کلفت (1964)، بل دو ژور (1967)، راه شیری (1969)، جذابیت پنهان بورژوازی (1972)، شبح آزادی (1974) و میل مبهم هوس (1977) با بونوئل همکاری کرد.

او همچنین با کارگردانانی چون فولکر شلوندورف، وین ونگ، هکتور بابنکو، پیتر بروک، ژان پل راپنو، میلوش فورمن، فیلیپ کافمن، آندری وایدا، پاتریس شرو، ژان لوک گدار، فیلیپ دو بروکا، برتراند تاورنیه، ژاک دری و ناگیسا اوشیما همکاری نموده است.

  • توصیه ژان کلود کریر به نمایشنامه نویسان ایرانی

کریر بیشتر به خاطر آثار اقتباسیش مشهور است. مشهورترین اقتباسش از رمان بار هستی میلان کوندرا است که کافمن در سال 1988 آن را تبدیل به فیلم کرد. او در سال 1979، کتاب مشهور طبل حلبی نوشته گونتر گراس را به فیلمنامه تبدیل کرد و نسخه ای که شلوندورف از روی آن ساخت، برنده اسکار بهترین فیلم خارجی شد. او نمایشنامه ای هم با اقتباس از منطق الطیر عطار نوشته است که پیتر بروک، کارگردان مشهور انگلیسی آن را روی صحنه برد. نمایشنامه او به نام مجمع مرغان به ترجمه داریوش مودبیان به فارسی، منتشر شده است.

  • شب بهگود گیتا با حضور مجتبایی و موحد

علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند پنجشنبه 16 آبان 1398 ساعت 5 بعدازظهر به نشانی نیاوران، کاشانک، مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی، نرسیده به آجودانیه، پلاک 210 مراجعه نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 554

به "نهال تجدد در شب ژان کلود کریر سخنرانی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهال تجدد در شب ژان کلود کریر سخنرانی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید