مهارت های نرم مورد نیاز برای ورود به عرصه آموزش در زیست بوم دیجیتال

به گزارش مجله ستاره، تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بر ضرورت مهارت های نرم مورد نیاز برای ورود به عرصه آموزش در زیست بوم دیجیتال تاکید کرد.

مهارت های نرم مورد نیاز برای ورود به عرصه آموزش در زیست بوم دیجیتال

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، اولین وبینار آموزشی- پژوهشی از سلسله وبینارهای مجتمع تطبیقی و بین الملل دختران تهران با عنوان آموزش برخط؛ فرصت ها؛ تجارب و رویکردهای نوین با سخنرانی محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و با هدف بررسی راهکارهای خلق فرصت های نوین آموزش انلاین روزچهارشنبه 5 آذر 99 به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گشت.

محورهای وبینار:

- نقش خویشتن بانی و خودکنترلی در آموزش مجازی

-ضرورت مهارت های نرم مورد نیاز برای ورود به عرصه آموزش مجازی

-تنوع در ارزشیابی اثربخش در آموزش برخط

- راهبردهای افزایش کارآیی و اثربخشی معلمان در آموزش های مجازی

-تاثیر فضای مجازی در پرورش استعدادها

-شاخصه های آموزش برخط کارآمد

-الزامات و قوانین فضای مجازی

-اخلاق و تربیت در توسعه آموزش مجازی

محمود امانی طهرانی در این وبینار محورهای مهم و ضروری مهارتهای نرم مورد نیاز برای ورود به عرصه آموزش در زیست بوم دیجیتال، نقش خویشتن بانی و خودکنترلی در آموزش مجازی و استفاده بهینه از روشهای نوین یادگیری و یاددهی، شاخصه های آموزش برخط کارآمد وراهبردهای افزایش کارآیی و اثر بخشی معلمان در آموزش های مجازی که تاثیر به سزایی در پرورش استعدادهای دانش آموزان دارد را مورد بحث و بررسی قرار داده و راهکارهایی را برای کلاس داری و ارزشیابی آنلاین ارائه کرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از کتاب روایت نگاری از زیست بوم آموزش بر خط که در تابستان 1399 توسط این مجتمع چاپ شده است، به عنوان اثری فاخر یاد و از نویسندگان و پژوهشگران این اثر تقدیر و تشکر کرد.

مجتمع تطبیقی و بین الملل دختران تهران؛ به منظور وحدت بخشیدن به فعالیت های علمی و پژوهشی خود و انسجام و غنای بیشتر این فعالیت ها، نقشه راهی را برای اجرای آنها در 7 گام طراحی و تدوین کرده است که این فعالیت ها در قالب همایش های آموزشی و پژوهشی در قالب 5پنل مجزا از جمله پنل های: تخصصی، برای معلمان، دانش آموزان و اولیاء آنان و تجارب جهانی اجرا می شوند.

مجتمع تطبیقی و بین الملل دختران تهران، دو طرح تریبون برخط و دیوار یادگیری را طراحی کرده است که طرح تریبون یادگیری بر خط به منظور خلق فرصت های متنوع یاددهی یادگیری برای تبادل تجارب ارزشمند همکاران در زمینه آموزش برخط و طرح دیوار یادگیری برای اشتراک گذاری پروژه های پیروز کلاسی و بستر سازی برای بروز خلاقیت و استعداد دانش آموزان، طراحی شده اند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1339

به "مهارت های نرم مورد نیاز برای ورود به عرصه آموزش در زیست بوم دیجیتال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت های نرم مورد نیاز برای ورود به عرصه آموزش در زیست بوم دیجیتال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید