بازسازی 90 درصد سرای نبی زاده بازار اراک

به گزارش مجله ستاره، ایسنا/ براساس سخنان سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، بازسازی 90 درصد سرای نبی زاده بازار اراک انجام شد.

بازسازی 90 درصد سرای نبی زاده بازار اراک

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

مصطفی مرزبان در مورد فرایند بازسازی بازار تاریخی اراک بیان نمود: بازسازی این بنای تاریخی از سال گذشته در دستور کار نهاده شد و اعتبار قرارداد آن که از بهمن 98 منعقد شده، 9 ماه بوده که با توجه به شرایط کرونا به نظر می رسد دو تا سه ماه آینده مدت این قرارداد بدلیل تعطیلی چند ماهه انتهای سال 98 و ابتدای سال 99 تمدید گردد.

وی با بیان اینکه قرارداد بازسازی با پیمانکار منتخب شهرداری منعقد شده است، اضافه کرد: با توجه به توضیح خدمات ارائه شده، اولویت بازسازی و احیا برای سرای نبی زاده گذاشته شد که براساس آن تا به امروز 90 درصد کار اجرا شده و تنها مقداری از کف سازی آخر باقی مانده که در حال اجرا است.

مرزبان با اشاره به اینکه پس از اتمام کار بازسازی در سرای نبی زاده، کارگاه بازسازی در سرای کرمانشاهی ها بنا خواهد شد، گفت: شهرداری اراک از محل درآمدهای خود مبلغ دو میلیارد تومان را برای بازسازی بازار اراک در نظر گرفته که یک میلیارد و 750 میلیون تومان قرارداد منعقد شده که تا به امروز پیمانکار حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان صورت شرایط تهیه نموده و 900 میلیون تومان این صورت شرایط توسط کارشناسان میراث فرهنگی تایید شده است که در مرحله پرداخت به پیمانکار واقع شده است.

وی اظهار کرد: اقدامات بازسازیی اجرا شده که در توضیح خدمات پیمانکار و قرار داد ذکر شده است، شامل زدودن الحاقات، بازسازی جداره ها پاکسازی بازسازی طاق ها، سبک سازی بام و عایق کاری بوده که در سرای نبی زاده انجام گرفته است.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار لازم برای ادامه بازسازی بازار تاریخی اراک، در اولین فرصت توضیح خدمات و الزامات و الویت های بازسازیی توسط کارشناسان امر و معاونت میراث فرهنگی برای عقد قرارداد مشخص می گردد که کار با وقفه روبرو نگردد.

منبع: همگردی
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 992

به "بازسازی 90 درصد سرای نبی زاده بازار اراک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی 90 درصد سرای نبی زاده بازار اراک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید