مخالفت آمریکایی های مقیم لبنان با بازگشت به کشورشان

به گزارش مجله ستاره، شهروندان آمریکایی در لبنان، با رد پیشنهاد بازگشت به کشورشان از سوی وزارت امور خارجه آمریکا به دلیل همه گیری جهانی ویروس کرونا، می گویند اوضاع در بیروت بسیار بهتر است.

مخالفت آمریکایی های مقیم لبنان با بازگشت به کشورشان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شهروندان آمریکایی حاضر در لبنان با درخواست سفارت کشورشان برای بازگشت به آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا مخالفت کردند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، کارلی فالگی مشاور امور حقوق بشر در لبنان می گوید: بر اساس دلایل شخصی و حساب و کتابی که درباره شیوع این ویروس نموده ایم، تصمیم گرفتم در بیروت بمانم. فکر می کنم اینجا برایم امن تر است.

چندین شهروند آمریکایی دیگر هم اظهارات مشابهی را در تبادل نظر با سی ان ان بازگو کردند. شمار دیگری نیز در حساب های توئیتری خود پیشنهاد هفته گذشته دولت آمریکا مبنی بر تخصیص دادن پرواز هایی چارتر برای خارج کردن شهروندانش از لبنان را رد کردند.

ابی سول خبرنگار آمریکایی مستقر در لبنان به این شبکه گفت: طبق هر مطلبی که می خوانم، آمریکا از لحاظ تعداد مبتلایان، اقدامات پیشگیرانه و کمبود تجهیزات مربوط به آن و پر شدن ظرفیت نظام سلامت، اوضاع بدتری دارد.

وی اضافه نمود: از آنجا که سال ها خارج از کشور زندگی نموده ام، اکنون در آمریکا بیمه درمانی ندارم؛ بنابراین اگر برگردم و مریض شوم باید هزاران دلار از جیب خرج کنم.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص به سی ان ان گفت، در حال حاضر هزاران آمریکایی در لبنان به سر می برند و بسیاری از آن ها شهروندی لبنان را نیز دریافت نموده اند. با این حال از شرح درباره این که لبنان از لحاظ شیوع ویروس کرونا از آمریکا شرایط بهتری دارد خودداری کرد.

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در لبنان 29 فوریه (10 اسفند) گزارش شد. 8 روز بعد تمام مدارس و دانشگاه ها تعطیل شدند و این کشور حتی زودتر از کشور های اروپایی نظیر ایتالیا اقدامات پیشگیرانه را از سر گرفت. دولت لبنان از 15 مارس (25 اسفند) کل کشور را در شرایط قرنطینه عمومی قرار داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 918

به "مخالفت آمریکایی های مقیم لبنان با بازگشت به کشورشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت آمریکایی های مقیم لبنان با بازگشت به کشورشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید