لیفتینگ صورت ؛ انواع و روش های خانگی و ارزان

به گزارش مجله ستاره، اخیرا روش هایی مثل تزریق ژل و بوتاکس، لیزر درمانی و لیفتینگ بسیار رواج پیدا نموده است. در این مقاله می خواهیم درباره انوع روش های لیفتینگ صورت و توصیه ها و نکات مهم درباره این عمل صحبت کنیم. از انواع روش های لیفتینگ، می توان به لیفتینگ با نخ، لیفتینگ با طب سوزنی و سنتی، لیفتینگ هایفو، لیفتینگ با انواع کرم ها اشاره نمود.

لیفتینگ صورت ؛ انواع و روش های خانگی و ارزان

عمل کشیدن پوست یا لیفتینگ چیست؟

این عمل که بسیار مورد توجه بانوان و آقایان میانسال و علاقه مند به زیبایی قرار گرفته، حدود 5 تا 10 سال کاربرد داشته و تاثیر دائمی ندارد. این عمل بهتر است برای افراد بالای 35 سال انجام گردد تا با کشیده شدن پوست، چروک های پوستی کم گردد. نکته مهمی که در انجام این عمل باید دقت کنید این است که عضلات زیر پوست و میزان انقباض ها نقش مهمی در انجام این عمل دارند و حتما باید توسط متخصص پوست آنالیز شوند. بنابراین نباید به معاینه های اینترنتی اعتماد کنید.

در انجام عمل لیفتینگ معمولا از بی حسی موضعی استفاده می گردد که مقدار بی حسی بستگی به تجویز پزشک دارد. ممکن است گاهی بیهوشی هم صورت بگیرد. پزشک معمولا در ناحیه چروک های طبیعی صورت را برش می دهد تا بعد از عمل جای ترمیم به چشم نیاید.

نکته دیگری که در انجام این عمل باید در نظر بگیرید این است که نتیجه عمل فردی با فرد دیگر متفاوت است. چون تفاوت های فردی مثل سن، جنس، ژنتیک، سبک زندگی و مسائل دیگر باعث می گردد تا نتایج لیفتینگ در افراد مختلف متفاوت باشد.

انواع لیفتینگ

لیفتینگ صورت با نخ

این کار بدون صرف هزینه زیاد و انجام عمل جراحی سنگین صورت و بدون هر گونه بیهوشی و حتی بستری شدن صورت می گیرد و معمولا نشانه ای از انجام این روش روی صورت دیده نمی گردد.

لیفتینگ صورت با روش لیزر

این روش بدون هر گونه عارضه ای است که به سه دسته تقسیم می گردد:

  • لیزر تهاجمی
  • لیزر غیر تهاجمی
  • لیزر فراکشنال

لیفتینگ با روش مزوتراپی

این روش را PRP هم می گویند که از دستگاهی به اسم مزوگان برای رفه چین و چروک و مشکل پوستی انجام می گیرد که به کلاژن سازی پوست هم یاری می نماید.

روش های خانگی برای لیفتینگ صورت

اگر به دنبال روش های ارزان هستید، از انواع ماسک صورت که ترکیبی از میوه ها و انواه روغن های گیاهی هستند، بهره ببرید.

ماسک تخم مرغ

آنتی اکسیدان های موجود در برخی از مواد غذایی مثل انار تغذیه رسان پوست هستند و باعث تاخیر ایجاد چین و چروک می شوند. تخم مرغ هم حاوی همین آنتی اکسیدان ها است و ارزش غذایی کاملی برای پوست دارد. سفیده تخم مرغ سبب باعث سفت شدن پوست می گردد. علاوه بر این حاوی کلسیم، منیزیم و آهن است.

زرده تخم مرغ هم لیفتینگ غیرشیمیایی ارزان نامیده می گردد. این ماده حاوی ویتامین های A و E و D است و برای کاهش عمق چروک های پوستی مفید است.

روغن آرگان

از قدیمی ترین روش های مراقبت از پوست در مقابل رادیکال های آزاد، روغن آرگان است. آرگان حاوی ویتامین E و انواع اسید ها مثل اولئیک و لینولئیک است. نوع با کیفیت این روغن آنقدر سریع جذب پوست تان می گردد که منافذ پوست را مسدود نمی نماید.

جوانه گندم

گندم حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که با آن می توان پوستی سفت و مرطوب داشت. بلغور گندم، ماست و کمی روغن زیتون و آبلیمو یک ماسک فوق العاده برای لیفتینگ صورت است.

ویتامین c

ماسک هایی که حاوی ویتامین c هستند، نقش موثرتری در کلاژن سازی پوست دارند. علاوه بر این، این ماسک ها مانع ایجاد لکه های پوستی می شوند.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 153

به "لیفتینگ صورت ؛ انواع و روش های خانگی و ارزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیفتینگ صورت ؛ انواع و روش های خانگی و ارزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید