فعالیت سایر مشاغل بعد از ارزیابی طرح فاصله گذاری اجتماعی

به گزارش مجله ستاره، سایر مشاغل بعد از ارزیابی مرحله اول اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به تدریج فعالیت خواهند کرد.

فعالیت سایر مشاغل بعد از ارزیابی طرح فاصله گذاری اجتماعی

به گزارش از ، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختکمک و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بعد از اجرای فاز اول طرح فاصله گذاری هوشمند و ارزیابی های لازم، مشاغل دیگر نیز بر اساس پروتکل های بهداشتی و درمانی به صورت تدریجی و پلکانی اجازه فعالیت پیدا خواهند کرد.

او افزود: طرح فاصله گذاری اجتماعی طی دو مرحله اجرا خواهد شد.

جزایری با اشاره به اینکه مرحله اول این طرح از هشتم تا 22 فروردین 99 انجام گرفت و تعطیلی کلیه صنوف را به دنبال داشت افزود: فاز دوم طرح نیز با نام فاصله گذاری هوشمند اجتماعی از 23 فروردین ماه همزمان با سراسر کشور برای بازگشایی صنوف کم خطر بر طبق پروتکل های بهداشتی آغاز شد.

او ادامه داد: اگر امروز در چهارمحال و بختکمک موارد ابتلا به کرونا ویروس کم است و جزو استان های کم خطر در کشور محسوب می شود مدیون همراهی مردم به ویژه صنوف است که در مرحله اول با تعطیلی کامل بازار و در مرحله دوم با اجرای پروتکل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کاهش، محدود و یا حذف زنجیزه انتقال بیماری کرونا کمک کرده و می کنند.

جزایری گفت: برخی مراکز هستند که همچنان باید تعطیل باشند از جمله این اصناف، مراکز آموزشی، فضا های مذهبی و مکان های ورزشی هستند.

او با اشاره به اینکه 11 مورد از انصاف پُر خطر همچنان باید تعطیل باشند افزود: این مکان ها شامل فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای، پاساژ های تجاری و بازار های مرکزی مسقف، آرایشگاه های زیبایی، آموزشگاه های رانندگی، رستوران ها، طباخی ها و فست فود ها به جز بیرون بر، گرمابه، سونا و استخرها، بازار های روز، نمایشگاه ها، مراکز بازی و گیم نت ها، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، سالن های پذیرایی و مراسمات، قهوه خانه ها و چای خانه ها هستند.

ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 934

به "فعالیت سایر مشاغل بعد از ارزیابی طرح فاصله گذاری اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت سایر مشاغل بعد از ارزیابی طرح فاصله گذاری اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید