شهرت غذای برزیلی در بین مردم دنیا برای چیست؟

به گزارش مجله ستاره، برزیل کشوری است که به واسطه فوتبال و جذابیت های گردشگری خود بین گردشگران جهانی شهرت پیدا نموده که یکی از این جذابیت ها غذاهایی است که در این کشور طبخ می گردد.

شهرت غذای برزیلی در بین مردم دنیا برای چیست؟

برزیل یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است که وجود نژادها و فرهنگ های مختلف در این منطقه باعث شده غذاهای آن نیز از تنوع بالایی برخوردار گردد. غذاهای کشور برزیل یادآور سنت های سرزمین هایی از جمله آفریقا، ژاپن و پرتغال است.

شاید یکی از دلایل شهرت غذای برزیلی در بین مردم دنیا حضور و تنوع بی شمار موادغذایی در آشپزی برزیلی است که می تواند مهم ترین دلیل در کیفیت رنگ، عطر ویژه و طعم بی نظیر غذاهای طبخ شده در این کشور باشد.

پاستیس (Pasteis) یکی از غذاهای برزیلی است که از غذاهای کشور ژاپن تاثیر گرفته است. پاستیس پس از تهیه خمیر و پر کردن آن با گوشت، پنیر موزارلا، میگو یا موز و شکلات در روغن سرخ می گردد که هم حجم کمی دارد و هم غذایی بسیار سبک است و بیشتر در شهر سائوپائولو هوادار دارد.

مردم کشور برزیل نیز مانند مردم کشور ما علاقه خاصی به کباب دارند و در پخت این فرآورده گوشتی از مهارت خاصی برخوردارند. پیکانا (Picanha) نام نوعی از غذا در برزیل است که از فرهنگ گاوچران های جنوب برزیل گرفته شده است.

در طبخ این گوشت یک لایه ضخیم چربی دور گوشت پیچانده می گردد و بعد آن را کباب می نمایند. به این ترتیب چربی دور گوشت کاملا سوخته و گوشت داخلی کاملا مغزپخت و دودی می گردد.

لبنان نیز یکی از کشورهایی است که فرهنگ غذایی برزیلی ها از آن الگو گرفته است؛ کیبی (Kibe) یکی از غذاهایی است که در برزیل اصالت لبنانی دارد. کیبی نوعی کباب چوبی کوچک گوشت است که از ترکیب گوشت گاو یا گوسفند چرخ نموده و بلغور گندم تهیه می گردد. این غذا با ترکیبی از سبزی های معطر و ادویه ها مزه دار شده و بیشتر به حالت سرخ شده سرو می گردد.

فیجودا (Feijoada) خورشی لذیذ است که اغلب به عنوان غذای ملی کشور برزیل شناخته می گردد، این غذا از لوبیای سیاه و تکه های گوشت قرمز تهیه می گردد و ریشه ای پرتغالی دارد. فیجودا در دوران استعمار برزیل توسط پرتغالی ها به سبد غذایی برزیلی ها اضافه شده و هر منطقه ای روش خاصی برای پخت آن دارد.

یکی دیگر از غذاهای محبوب مردم برزیل باکالو (Bacalhao) نام دارد که عمدتا از ماهی کاد نمک سود شده تشکیل می گردد و یکی دیگر از یادگاری های دوران استعمار برزیل توسط پرتغالی هاست. این غذا به همراه زیتون، پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی تهیه می گردد و معمولا از غذاهای ویژه کریسمس و تعطیلات محسوب می گردد.

غذاهای دریایی نیز در برزیل هواداران خاص خود را دارد. موککا (Moqueca) غذایی است که با ماهی یا میگو تهیه می گردد و در پخت آن از شیر نارگیل، گشنیز، گوجه، پیاز و روغن نخل استفاده می گردد. موککا مخصوص ایالت باهیا در شمال شرقی برزیل است که در مناطق دیگر روش پخت متفاوتی دارد.

آکاراجه (Acaraje) یکی دیگر از خوراکی های محبوب برزیلی هاست که ریشه ای آفریقایی دارد. این غذا از ترکیب لوبیا سیاه پخته شده با پیاز و مواد دیگر تهیه شده و در روغن فراوان سرخ می گردد. مردم برزیل آکاراجه را بیشتر با موادی تند مانند واتاپا که ترکیبی از نان، مغزیجات، میگو، سبزیجات و فلفل است پر می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 4 دی 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 309

به "شهرت غذای برزیلی در بین مردم دنیا برای چیست؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "شهرت غذای برزیلی در بین مردم دنیا برای چیست؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرت غذای برزیلی در بین مردم دنیا برای چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید