شبی 13 هزار دلار ، اقامت پادشاه بدنام اسپانیا در هتل پنج ستاره ابوظبی

به گزارش مجله ستاره، ابتدا پرتغال بود و بعد جمهوری دومینیکن اما حالا به نظر می رسد هتلی اشرافی در امیرنشین ابوظبی محتمل ترین گزینه اقامت خوان کارلوس، پادشاه پیشین و بدنام اسپانیاست.

شبی 13 هزار دلار ، اقامت پادشاه بدنام اسپانیا در هتل پنج ستاره ابوظبی

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، یک هفته پس از انتشار خبر خروج خوان کارلوس از اسپانیا برای شروع زندگی در تبعید، یکی از رسانه های اسپانیایی تصویری از یک فرد هنگام پایین آمدن از پله های هواپیمایی اختصاصی منتشر نموده که البته ماسک بر چهره دارد و به نظر می رسد بسیار شبیه خوان کارلوس است.

این تصویر تاییدنماینده گزارش یک روز پیش روزنامه معتبر ABC (حامی خاندان پادشاهی) است که مدعی شده بود پادشاه پیشین پس از خروج از اسپانیا در روز دوشنبه با یک جت اختصاصی، به امارات متحده عربی رفته و در یک سوییت شاهانه مستقر شده است. برآورد ها درباره محل تبعید پادشاه بدنام اسپانیا پس از انتشار نامه او به جانشین و پسرش شاه فیلیپ ششم اوج گرفت. خوان کارلوس در آن نامه نوشته بود می خواهد در اوج رسوایی های اقتصادی از اسپانیا خارج گردد و بیرون از زادگاهش زندگی کند.

اندکی پس از انتشار نامه، رسانه های پرتغالی مدعی شدند پادشاه پیشین در مناطق خوش آب و هوای این کشور اقامت دارد. خوان کارلوس خودش در تبعید در شهر رم به دنیا آمده و بخشی از کودکی را در پرتغال گذرانده است. چیزی نگذشته بود که یکی از روزنامه های اسپانیایی اعلام نمود پادشاه از پرتغال به دومینیکن رفته و به طور موقت در ویلای اشرافی یکی از دوستانش ساکن شده است. هر چند اداره مهاجرت دومینیکن این ادعا را خیلی زود رد کرد.

روز آدینه ABC گزارشی درباره خوان کارلوس منتشر کرد که در بخشی از آن آمده بود: یک جت اختصاصی صبح روز دوشنبه از راستا پاریس به ابوظبی در شهر ویگو در شمال غربی اسپانیا توقف نموده تا خوان کارلوس، چهار نیروی امنیتی و یک فرد دیگر را سوار کند. پس از هفت ساعت پرواز، مسافران جت اختصاصی در فرودگاه البطین ابوظبی فرود آمده و از آنجا با یک فروند بالگرد به قصر الامارات ویژه خاندان سلطنتی منتقل شده اند. هزینه هر شب اقامت پادشاه پیشین در سوییت این هتل 13 هزار دلار است.

جت اختصاصی خوان کارلوس

ماه مارس سال جاری پس از افشای ارتباط خوان کارلوس با منابع سعودی و به جیب زدن میلیون ها یورو از این راه، پادشاه فیلیپ دستمزد پدر را قطع و اعلام نمود از دریافت ارثیه خود از پادشاه 82 ساله پیشین چشم پوشی می نماید. سه ماه بعد، مقام های قضایی اسپانیا پرونده ای گگرددند تا نقش خوان کارلوس را در امضا شدن قراردادی 6.7 میلیارد یورویی در کنسرسیوم اسپانیایی احداث خط آهن تندرو میان شهرهای مدینه و مکه در عربستان آنالیز نمایند.

خوان کارلوس در شکل گیری دموکراسی در اسپانیا پس از مرگ ژنرال فرانسیسکو فرانکو در 1975 نقشی اساسی ایفا کرد و جلوی یک کودتای نظامی را هم در سال 1981 گرفت اما رسوایی های زندگی شخصی و امور اقتصادی در چند سال اخیر چهره او را در سطح اروپا و دنیا مخدوش کرد.

فضای داخلی جت اختصاصی پادشاه پیشین اسپانیا

با اینکه مقام های امیرنشین ابوظبی هنوز حضور پادشاه پیشین اسپانیا را در هتل پنج ستاره قصر الامارات تایید ننموده اند اما معاهده استرداد متهمان و مجرمان بین مادرید و دبی در 2010 به امضای خوان کارلوس رسیده و اگر نظام قضایی اسپانیا بخواهد، می تواند پادشاه پیشین را برای محاکمه بازگرداند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1151

به "شبی 13 هزار دلار ، اقامت پادشاه بدنام اسپانیا در هتل پنج ستاره ابوظبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبی 13 هزار دلار ، اقامت پادشاه بدنام اسپانیا در هتل پنج ستاره ابوظبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید