شبکه شاد برای دانش آموزان ابتدایی فعال شد

به گزارش مجله ستاره، رئیس مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: شبکه شاد اکنون به صورت آزمایشی برای مقطع ابتدایی فعال شده است.

شبکه شاد برای دانش آموزان ابتدایی فعال شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مهدی شرفی رئیس مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت شبکه دانش آموزی شاد، اظهار کرد: در حال حاضر این شبکه برای مقطع ابتدایی فعال شده و مدارس منتخب توانسته اند آموزش خود را در فضای ایمن مجازی شروع نمایند.

وی اضافه نمود: سایر مدارس نیز به مرور زمان به شبکه شاد اضافه می شوند و این شبکه زیرساختی است که فضای یادگیری را برای تمامی دانش آموزان بدون هیچ محدودیتی فراهم نموده است.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اعلام نمود: زیرساخت شبکه آموزشی شاد در واقع نقطه اتصال میان دانش آموزان و معلمان است، اما برای استفاده احتیاج است تا همه دانش آموزان برای حضور در این فضای آموزشی نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

شرفی با بیان اینکه میزان استفاده دانش آموزان از شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) به ظرفیت فناوری ارتباطات، شبکه اینترنت و دستگاه های هوشمند خانواده ها و معلمان بستگی دارد، گفت: زیرساخت های لازم از سوی آموزش و پرورش برای همه دانش آموزان مهیا شده است و جدول برنامه درسی دانش آموزان را معاونان آموزشی مشخص نموده و این برنامه ها در واقع مطابق برنامه هفتگی کلاس های حقیقی مشخص شده است.

وی در ادامه اضافه نمود: با توجه به اینکه کشش یادگیری مجازی سنگین تر است، این آموزش ها تقریبا نصف ساعات درسی هفتگی دانش آموزان درنظر گرفته شده است.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به همکاری با بخش خصوصی در شبکه شاد، گفت: آموزش و پرورش میخواهد تا در فاز بعدی کار از تمام ظرفیت بخش خصوصی از پیغام رسان گرفته تا تولیدنمایندگان ابزار های آموزشی الکترونیکی که بتوانند خدمات آموزشی ارائه دهند، استفاده کند.

شرفی تأکید کرد: هر مجموعه تولیدنماینده ابزار های یاری آموزشی و آموزشی می تواند به آموزش و پرورش خدمات دهند و در حال حاضر بحث فراخوان این موضوع هم مطرح است تا مدیران مدارس به صورت اختیاری از خدمات این تولیدنمایندگان در بخش آموزشی استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 925

به "شبکه شاد برای دانش آموزان ابتدایی فعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه شاد برای دانش آموزان ابتدایی فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید