سگ ها به کمک تشخیص کرونا می آیند

به گزارش مجله ستاره، محققان در تلاش اند تا از شم قدرتمند سگ ها برای تشخیص بیماران کرونایی استفاده کنند.

سگ ها به کمک تشخیص کرونا می آیند

به گزارش خبرنگاران، ایرنا به نقل از بی بی سی نوشت: محققان انگلیسی در تلاش هستند تا روش جدیدی را برای آموزش سگ ها بکار گیرند که آنها بتوانند بوی بیماران کووید-19 را استشمام و مبتلایان را شناسایی کنند.

سگ ها پیشتر تشخیص بیماری هایی نظیر مالاریا، سرطان و پارکینسون را با موفقیت انجام دادند و محققان امیدوارند بتوانند راهی غیر تهاجمی برای تشخیص این بیماری ارایه و به جلوگیری از شیوع آن کمک کنند.

این پروژه توسط محققان دانشگاه دورهام و مدرسه بهداشت و داروهای گرمسیری لندن با همکاری موسسه سگ های بازرس پزشکی در حال انجام است.

کلر گست مدیر موسسه سگ های بازرس پزشکی با ابراز اطمینان از شناسایی بیماران کووید-19 با استفاده از سگ اضافه نمود: این روشی سریع، موثر و غیر تهاجمی است که اگر موفقیت آمیز باشد، کیت های محدود سازمان ملی بهداشت برای موارد خاص استفاده خواهد شد.

وی پیش بینی کرد که سگ ها تا 6 هفته دیگر آموزش دیده و حتی قادر خواهند بود که بیماران با تب بالا را هم شناسایی کنند.

پروفسور استیو لیندزی از دانشگاه دورهام گفت که اگر نتیجه کار محققان موفقیت آمیز باشد، می توان از سگ ها برای شناسایی ناقلان کرونا در فرودگاه استفاده کرد.

وی اضافه نمود که به این ترتیب می توان پس از کنترل اپیدمی کرونا، از ظهور دوباره آن جلوگیری کرد.

با افزایش آمار ابتلا به کرونا در انگلیس، نخست وزیر این کشور هفته گذشته مقررات منع رفت و آمد را برای جلوگیری از شیوع این ویروس به اجرا گذاشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 890

به "سگ ها به کمک تشخیص کرونا می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگ ها به کمک تشخیص کرونا می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید