سوریه زوار 2 کشور را در کرونا می پذیرد خبرنگاران

به گزارش مجله ستاره، با کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در سوریه، دولت این کشور با پذیرش زائر از کشورهای عراق و پاکستان با شرط داشتن جوابیه منفی آزمایش کرونا موافقت کرد.

سوریه زوار 2 کشور را در کرونا می پذیرد خبرنگاران

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، با کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در سوریه، دولت این کشور تصمیم گرفت تا مرز های خود راروی مردم کشور های عراق و پاکستان باز کند.

بر همین اساس، در روز های آینده اعزام زائران از این دو کشور به سوریه از سر گرفته می گردد و زوار عراقی و پاکستانی می توانند با داشتن برگه سلامت و جوابیه منفی آزمایش کرونا به سوریه سفر نموده و به زیارت حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) مشرف شوند.

البته مقامات سوریه اعلام کردند که حداکثر تعداد زائر در حرم های مقدس نباید روزانه بیش از 500 زائر خارجی باشد و افراد مسن و آن هایی که بیماری زمینه ای نیز دارند، نباید به سوریه اعزام شوند. به این ترتیب در هر دوره اعزام، حداکثر 500 زائر از دو کشور پذیرش می گردد.

پیش از این، دولت سوریه از پذیرش زائر در ایام وفات حضرت زینب (س) از عراق خبر داده بود و موکب های عزاداری از نجف اشرف در ایام وفات بانوی دشت کربلا به حرم های مطهر مشرف شده بودند.

سفر به سوریه از اواخر سال 98 با شیوع کرونا متوقف شد و این کشور از پذیرش زائر خارجی امتناع کرد. حتی چند ماه حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بسته بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1548

به "سوریه زوار 2 کشور را در کرونا می پذیرد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه زوار 2 کشور را در کرونا می پذیرد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید