بارش باران و برف در این 9 استان تا سه شنبه آینده

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران: سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در بعضی استان های کشور تا سه شنبه آینده و کاهش محسوس دما طی اوایل هفته در استان های ساحلی دریای خزر و شمال شرق اطلاع داد.

بارش باران و برف در این 9 استان تا سه شنبه آینده

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در بخش هایی از شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش های پراکنده باران با احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می دهد در ارتفاعات بارش برف انتظار می رود.

امروز بعلاوه در منطقه های از غرب و جنوب غرب کشور کاهش کیفیت هوا به علت پدیده گردوخاک دور از انتظار نیست. شنبه در بیشتر منطقه ها کشور جو پایداری حاکم است و فقط در ارتفاعات سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده پیش بینی شده است.

یکشنبه آینده در استان های اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش پیش بینی می گردد. روز دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات جنوب کرمان و منطقه های از شمال غرب و روز سه شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات جنوب کرمان و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی انتظار می رود.

امروز در شمال غرب، غرب، شمال شرق، دامنه های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر کاهش دما روی می دهد و فردا دما در این منطقه ها افزایش می یابد. روز یکشنبه نیز در اردبیل و سواحل دریای خزر و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق کاهش محسوس دما پیش بینی شده است. برای سایر منطقه ها کشور نیز از شنبه تا سرانجام هفته روند تدریجی دما روی می دهد.

رستوران های روباز مشهد

رستوران های نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

توصیف سامانه: وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج

زمان آغاز: ظهر آدینه 1402/01/25

زمان سرانجام: دوشنبه 1402/01/28

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج بین 1 تا 1.5 متر

منطقه اثر: نواحی ساحلی و دور از ساحل استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در دریای عمان

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناورهای کوچک و میانه صیادی و گردشگری، غرق شدن شناورهای نیمه سنگین و اختلال در تردد شناورهای سنگین و فوق سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بنادر، آسیب تماشا شناورهای سنگین .

توصیه: احتیاط در عملیات تفریحی، به ویژه غواصی و شنا، احتیاط در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق های صیادی، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت به تورهای صیادی و احتیاط در فعالیت های دریایی در سواحل و دور از سواحل.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد گاهی شدید با سرعت 28 متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج در ساحل 1 تا 2 متر و در فراساحل 2 تا 3 متر

زمان سرانجام: عصر دوشنبه 1402/01/28

نوع مخاطره: غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های صیادی، احتمال خسارت به شناورهای سبک، صیادی، مسافربری، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه ها و آسیب به تأسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل.

منطقه اثر:

آدینه 1402/01/25: شنبه 1402/01/26: یکشنبه 1402/01/27: دوشنبه 1402/01/28: شرق خلیج فارس و منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های خوزستان و بوشهر و تنگه هرمز، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های صیادی، خسارت به شناورهای سبک، صیادی، مسافربری، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه ها و آسیب به تأسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل.

توصیه: اجتناب از عملیات تفریحی به ویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق های صیادی، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت های دریایی در سواحل و دور از سواحل.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 25 فروردین 1402 بروزرسانی: 25 فروردین 1402 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2223

به "بارش باران و برف در این 9 استان تا سه شنبه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران و برف در این 9 استان تا سه شنبه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید