سدان چانگان لامور؛ رقیب سرسخت و مجذوب کننده چری آریزو 8

به گزارش مجله ستاره، بدون شک مهم ترین مزیت سدان لوکس چانگان لامور نسبت به آریزو 8 در بازار، قیمت مناسب آن است. در حال حاضر چری آریزو 8 را بین 15 هزار و 391 دلار تا 18 هزار و 734 دلار معادل 610 تا 742 میلیون تومان به فروش می رساند. اما این قیمت برای چانگان لامور به حدود 12 هزار و 354 دلار معادل 490 میلیون تومان می رسد.

سدان چانگان لامور؛ رقیب سرسخت و مجذوب کننده چری آریزو 8

خبرنگاران | تابستان سال جاری بود که کمپانی چری از سدان لوکس خود یعنی آریزو 8 رونمایی کرد. حالا هم چانگان به عنوان شرکت رقیب چری، از سدان مجذوب کننده لامور یا به نام چینی اش ییدا پرده برده است. خودرویی که طبق اعلام چانگان قرار است در نیمه اول سال 2023 روانه بازار گردد.

به گزارش خبرنگاران ، با وجود اینکه بیشتر خودروسازان چینی مشغول فراوری محصولات برقی هستند. اما چانگان علاوه بر فراوری خودرو های برقی، همچنان فراوری خودرو های بنزینی را ادامه می دهد و در حال حاضر هم مشغول توسعه سدان لوکس لامور است. سدانی که شباهت بسیار زیادی به خودرو های برقی دارد.

طبق اعلام چانگان، لامور یا ییدا براساس پلتفرم نو Ark چانگان طراحی شده است. پلتفرمی که از خودرو های بنزینی و پلاگین هیبریدی پشتیبانی می نماید. این پلتفرم زیربنای مجموعه ای از خودرو های نو چانگان، از جمله کراس اوورها، اس یو وی ها و یک سدان حتی بزرگتر از لامور خواهد بود.

مشخصات فنی، امکانات رفاهی و طراحی چانگان لامور

به نگاهی به تصاویر رسمی چانگان لامور می توان فهمید که طراحی بدنه این سدان تا حدود زیادی الهام گرفته از فرم طراحی چانگان یونی وی است. البته در قسمت جلوپنجره و سپر نیز می توان ردی از طراحی نو پژو دید. در عقب خودرو نیز همان فرم طراحی استفاده شده در چانگان یونی تی به چشم می آید. در داخل خودرو نیز همه چیز شیک و آینده نگرانه طراحی شده است.

در خصوص مشخصات فنی نیز طبق اعلام چانگان، سدان لامور از یک پیشرانه 1.5 لیتری نهنگ آبی توربوشارژ بهره می برد که 170 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 260 نیوتن متر دارد. این موتور نیز به یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه اتوماتیک متصل می گردد که نیرو ها را به هر چهار چرخ منتقل می نماید.

مصرف سوخت این موتور نیز در هر 100 کیلومتر حدود 5.99 لیتر است.

از نظر امکانات نیز می توان به مواردی همانند دوربین ثبت وقایع، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی های جلو، دوربین 360 درجه، خروجی تهویه برای سرنشینان عقب، اتوهلد، ترمز پارک برقی، شارژر وایرلس تلفن همراه سقف پانوراما، کروز کنترل، سیستم استارت و ورود بدون کلید و... اشاره نمود.

قیمت چانگان لامور، رقیب آریزو 8

بدون شک مهم ترین مزیت سدان لوکس چانگان لامور نسبت به آریزو 8 در بازار، قیمت مناسب آن است. در حال حاضر چری آریزو 8 را بین 15 هزار و 391 دلار تا 18 هزار و 734 دلار معادل 610 تا 742 میلیون تومان به فروش می رساند. اما این قیمت برای چانگان لامور به حدود 12 هزار و 354 دلار معادل 490 میلیون تومان می رسد.

در چنین شرایطی به نظر می رسد که این سدان شانس بسیار زیادی برای ورود به بازار خودرو ایران هم دارد.

تصاویر چانگان لامور

منبع: فرادید
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2184

به "سدان چانگان لامور؛ رقیب سرسخت و مجذوب کننده چری آریزو 8" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سدان چانگان لامور؛ رقیب سرسخت و مجذوب کننده چری آریزو 8"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید