ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به یاری برطرف مشکل بیکاری استان بیاید

به گزارش مجله ستاره، معاون امور مالی استانداری کرمانشاه از ستاد اجرایی فرمان امام(ره)خواست به یاری حل مشکل بیکاری استان بیاید.

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به یاری برطرف مشکل بیکاری استان بیاید

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، راهنمایی حاتمی در مراسم افتتاح پروژه های اشتغالزایی و عمرانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کرمانشاه که امروز (اول مهر برگزار گردید)با اشاره به اینکه توجه به محرومیت زدایی و ایجاد عدالت بین اقشار یکی از مهمترین شاخص های رشد و توسعه یک جامعه است، اضافه کرد: این مهم در کشور ما نیز به وسیله نهادسازی های مختلف از جمله کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و ... پیگیری می گردد.

وی اظهار امیدواری کرد، با اقدامات این نهادها در بخش های مختلف شاهد کاهش فاصله بین دهک های جامعه و بهبود شرایط اقتصادی در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اقدامات قابل توجهی در استان های مختلف کشور از جمله کرمانشاه انجام داده، یادآور شد: این ستاد قبل از زلزله و پس از آن اقدامات قابل توجه عام المنفعه، زیربنایی و محرومیت زدایی در کرمانشاه اجرا نموده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه امروز بیکاری مهمترین معضل استان کرمانشاه است، تاکید نمود: در شرایطی که نرخ بیکاری بیش از 10 درصد یک فاجعه به حساب می آید، کرمانشاه با وجود کاهش 2.9 درصدی نرخ بیکاری همچنان درصد بیکاری بالایی دارد و از استان های اول کشور به شمار می رود.

حاتمی با اشاره به تبعات اجتماعی، فرهنگی و ... بالا بودن نرخ بیکاری، ادامه داد: کاهش بیکاری تنها به وسیله دولت میسر نیست وبا توجه به تنگنای اقتصادی دولت، سایر بخش ها نیز باید به یاری بیایند.

حاتمی از ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خواست به یاری حل معضل بیکاری استان بیاید و مطرح نمود: کرمانشاه با این میزان پتانسیل و استعداد شایسته این نرخ بیکاری نیست.

وی تاکید نمود کرمانشاه دارای شش گمرک و مرز مشترک با عراق، بیش از 5.5 درصد اراضی حاصلخیز کشور، 10 سد احداث شده و چند سد در دست احداث، چهار هزار نقطه گردشگری شناسایی شده که دو هزار مورد آن ثبت شده و ... است، اما به دلایل تاریخی، جنگ تحمیلی و ... نرخ بیکاری بالایی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 411

به "ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به یاری برطرف مشکل بیکاری استان بیاید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به یاری برطرف مشکل بیکاری استان بیاید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید