سازمان همکاری اسلامی خواهان خاتمه نقض حقوق بشر توسط هند در کشمیر شد

به گزارش مجله ستاره، سازمان همکاری اسلامی ضمن برگزاری نشستی ضمن محکوم کردن اقدامات دهلی نو در قبال مردم کشمیر خواهان انتها نقض حقوق بشر توسط نظامیان هندی شد.

سازمان همکاری اسلامی خواهان خاتمه نقض حقوق بشر توسط هند در کشمیر شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر.وای نیوز، سازمان همکاری اسلامی بار دیگر خواهان سرانجام نقض حقوق بشر توسط هند در کشمیر شد.

گزارش ها حاکی است کمیته حقوق بشر این سازمان ضمن برگزاری یک نشست ویژه تاکید نمود: آینده کشمیر باید به دست مردم و مسلمانان این منطقه مشخص گردد و هند حق ندارد برای میلیون مسلمان تصمیم گیری کند.

نمایندگان این سازمان تاکید نمودند: مردم کشمیر از 5 اوت (119 روز پیش) در خانه خود حبس شده اند و نظامیان در سراسر منطقه حکومت نظامی برقرار نموده اند این یک اقدام زننده است و هند باید هر چه سریع تر حکومت نظامی منطقه را به سرانجام برساند.

همچنین این سازمان استفاده وسیع از تفنگ های ساچمه ای و گاز اشک آور توسط نظامیان هندی را در منطقه محکوم نموده و تاکید نمود: گلوله های ساچمه ای تا کنون باعث نابینا شده ده ها هزار نفر شده است.

این سازمان از مسئولین سازمان ملل نیز خواستند تا به صورت جدی مساله کشمیر را پیگیری نموده و برای حل آن اقدام نمایند.

لازم به ذکر است اخیرا بی بی سی ضمن انتشار گزارشی فاش نموده بود که نظامیان هندی علاوه بر بانوان به مردان کشمیری نیز تجاوز می نمایند.

این در حالی است که هند طی 3 دهه اخیر بیش از 100 هزار نفر از مردم کشمیر را کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

دهلی نو با لغو ماده 370 قانون اساسی عملا کوشش خود برای به اقلیت کشیدن مسلمانان منطقه را شروع نموده است و اگر اقدامی جدی برای مقابله با تصمیم هند صورت نگیرد طی سال های آینده دیگر مسلمانان مالک کشمیر نخواهند بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 591

به "سازمان همکاری اسلامی خواهان خاتمه نقض حقوق بشر توسط هند در کشمیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان همکاری اسلامی خواهان خاتمه نقض حقوق بشر توسط هند در کشمیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید