زیباترین و شگفت انگیزترین فرودگاه های دنیا

به گزارش مجله ستاره، فرودگاه ها غالباً اولین مکان هایی هستند که مسافران هنگام رسیدن به مقصد از آن ها تماشا می نمایند و بنابراین در شکل گیری عقاید و دیدگاه ها نقش بسزایی دارند. بعلاوه علاوه بر کارایی و سودرسانی بسیار بالا، از زیباترین نمونه های طراحی صنعتی به تعداد می آیند. در این مقاله به معرفی و آنالیز باشکوه ترین فرودگاه های سراسر دنیا می پردازیم. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

زیباترین و شگفت انگیزترین فرودگاه های دنیا

فرودگاه ولینگتون (Wellington) در نیوزلند

جدیدترین پایانه فرودگاه ولینگتون، با الهام گرفتن از معروف ترین منظره ها طبیعی و قدیمی ترین افسانه های نیوزلند ساخته شده و به لحاظ معماری بسیار منحصربه فرد است. ظاهر ساختمان مانند صخره ای غول پیکر می ماند که از دل زمین بیرون زده است. بعلاوه سطح خارجی آن پوشیده از مس بوده و ساختار ناهماهنگی دارد. فرودگاه در نزدیکی خط ساحلی تنگه کوک بنا شده، جایی که طبق افسانه های مائوری هیولاهای آبی به نام های نگاکه (Ngake) و واتایتای (Whataitai) در آب های آن شناور بودند. استفاده از چوب و تقسیم محیط به بخش های مختلف، فضای گرم و دلپذیری را درون ساختمان به وجود آورده و نوری که به وسیله پنجره ها به کف سالن می تابد، مانند پرتوهای منعکس شده از سطح دریا زیبا و چشم نواز است.

کانسای (Kansai) واقع در اوزاکای ژاپن

پایانه 1 فرودگاه بین المللی کانسای با طول 1.6 کیلومتر طولانی ترین پایانه دنیا به تعداد می آید. دورتادور فرودگاه پوشیده از شیشه است و مسافران می توانند لحظه فرود و پرواز هواپیماها را مشاهده کنند. از طرفی سقف آن مانند بال هواپیما و منحنی شکل است تا جریان هوا به راحتی گردش پیدا کند. نکته جالب توجه دیگر آنکه این فرودگاه در فاصله 4.8 کیلومتری از شهر اوزاکا و روی یک جزیره مصنوعی ساخته شده و به همین جهت در 24 ساعت شبانه روز، امکان پرواز از پایانه های آن وجود دارد. برای ساخت 21000000 مترمکعب زیربنا، 3 رشته کوه را تخریب و حفاری نموده و دورتادور جزیره، دیوار و سد دریایی بزرگی ساخته اند. پل معلق و ظریفی پایانه را به خشکی وصل می کند.

برای خرید بلیت هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1753

به "زیباترین و شگفت انگیزترین فرودگاه های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین و شگفت انگیزترین فرودگاه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید