دیدنی های سانتورینی؛جزیره ای با سواحل سیاه شنی، عکس

به گزارش مجله ستاره، سانتورینی (Santorini) نامی است که ونیزی ها در قرن سیزدهم به این جزیره در یونان دادند. این جزیره در دریای اژه قرار گرفته است و با تنها حدود 72 کیلومتر مربع وسعت، حدود 13,600 شهروند یونانی در آن زندگی می نمایند. جزیره سانتورینی به سواحل سیاه شنی آتشفشانی و سبک زندگی مجلل و شیک مشهور است. با ده مورد از جاذبه های این جزیره در ادامه آشنا می شوید.

دیدنی های سانتورینی؛جزیره ای با سواحل سیاه شنی، عکس

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

1. دهکده ثرا

خانه های مکعبی و تراس های سفید، کوچه های پر پیچ و خم و کلیساهای با گنبد آبی رنگ، مرکز سانتورینی یعنی شهر ثرا (Thera) را تشکیل می دهند. از بندر کوچک اسکالا (Skala) می توانید پیاده، با قاطرهای کرایه ای، با طی جهت شیب دار با 587 پله پیچ در پیچ، یا تراموای برقی خود را به ثرا برسانید. ثرا شهری توریستی است و بیشتر خانه های آن امروزه تبدیل به مسافرخانه، هتل، رستوران، کافه، فروشگاه های سوغاتی و زیورآلات شده اند.

2. دهکده اویا

در قسمت شمالی سانتورینی، دهکده ای خوش منظره با خانه های سفید خیره نماینده وجود دارد که بعضی از آن ها به بوتیک -هتل هایی لوکس با استخرهای بی کران و نمایی دیدنی تبدیل شده اند. اویا (Oia) هم همانند ثرا، توریستی است اما اغلب مشتریان اعیانی دارد. این دهکده عمدتاً به منظره شگفت انگیز غروب شهرت دارد و حتی گفته می شود زیباترین منظره غروب خورشید روی کره زمین را در اویا خواهید دید. به همین دلیل گاهی تعداد بازدیدنمایندگانی که منتظر تماشای غروب خورشید در اویا نشسته اند، حیرت انگیز به نظر می رسد.

3. موزه باستان شناسی ثرا

موزه باستان شناسی ثرا (Archaeological Museum of Thera) آثار کشف شده از مکان های تاریخی مانند آکروتیری (Akrotiri) و جزایر سیکلدیز (Cyclades) را در معرض نمایش قرار می دهد. پس از اینکه ساختمان اصلی موزه مربوط به سال 1902 در یک زلزله تخریب شد، این بنای جدید را در سال 1960 ساختند. موزه چندین دوره تاریخی تا اواخر عصر رومی را دربرمی گیرد و نمایشگاه های آن تاریخ و جغرافیای ثرا و همینطور میراثی به قدمت دوران نوسنگی را ارائه می دهند. بعضی از آثار قابل توجه موزه می توان کوره پخت سفال، وان حمام و اشکال سفالی به سبک ددالیک (daedalic) را نام برد که قدمت آن به قرن هفتم برمی شود و به خوبی حفظ شده است.

4. منطقه باستانی آکروتینی

یکی از برجسته ترین کاوش های باستان شناسی در جزایر دریای اژه، آکروتینی (Akrotini) است که در از سال 1967 به راه افتاد. آثاری از تمدن هزاره چهارم قبل از میلاد تا قرن هفدهم قبل از میلاد در این منطقه کشف شد. ساختمان سه طبقه زست 4 (Xeste 4)، عظیم ترین و مهم ترین بنای این محدوده شناخته می شود. همچنین خانه بانوان که به دلیل کشف فرسکوهایی (دیوار نگاره های آبرنگی) از زنان چنین نام گرفت و در طراحی داخلی آن از پاپیروس استفاده شده از بناهای دیدنی این نقطه است. بسیاری از آثار کشف شده در آکروتینی در موزه باستان شناسی ثرا به نمایش درآمده اند.

5. کلیسا جامع ارتدکس

کلیسای جامع ارتدکس (Orthodox Metropolitan Cathedral) از جاذبه های دیدنی سانتورینی به شمار می آید که در سال 1827 ساخته شد. البته بعد از زلزله سال 1956 دوباره آن را بنا کردند. طاق ها، گنبد و مناره زیبای کلیسا خیره نماینده هستند و فرسکوهای حیرت انگیز هنرمند بومی، کریستوفوروس آسیمیس (Christoforos Assimis) در کلیسا به چشم می خورند. کلیسا با قرار دریافت بر بلندی صخره ها نمایی دیدنی از شهر به شما ارزانی می دارد.

6. صومعه آگیوس نیکولاس

صومعه آگیوس نیکولاس (Agios Nikolaos Monastery)، دومین صومعه ای بود که در سانتورینی ساخته شد و به سن آگیوس پنتلایمون (saints Agios Panteleimon)، زودوکسوس پیگی (Zoodoxos Pighi) و آگیوس نیکولاس (Agios Nikolaos) تقدیم شد. خانواده گیزی (Gizi) که از معدود خانواده های ارتدکس بودند در سال 1651 آن را ساختند و در سال 1815 به این مکان جدید انتقال داده شد. امروزه در صومعه موزه ای از قوانین مسیحیت و بومی وجود دارد و شمایل بیزانسی ارزشمندی که مهم ترین آن مربوط به آگیوس نیکولا است، را در آن می توانید ببینید.

7. عمارت آرگیروس

عمارت آرگیروس (Argyros Mansion) را جورج آرگیروس از ثروتمندان این منطقه در سال 1888 بنا کرد و امروزه چهارمین نسل از این خانواده مالک آن هستند. معماری نئوکلاسیک این معارت با تزئینات باواریایی به همراه سبک مد روز آن دوره، این عمارت را چشمگیر ساخته است. این خانه برای بازدید عموم آزاد است و تورهای راهنمای فردی یا گروهی برای گشتن در آن وجود دارد. از اتاق نشیمن با مبلمان سبک اتریشی تا اتاق غذاخوری با میز ونیزی 18 نفره، همه چیز در این عمارت مجلل و دلفریب دیده می شود. همچنین موزه ای در طبقه اول برای تماشای آثار تاریخی یونانی و نقاشی هایی از قرن نوزدهم وجود دارد.

8. موزه صنعتی گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از محصولات بومی و شناخته شده ی سانتورینی است. در موزه گوجه فرنگی بازدیدنمایندگان به روش جالبی با فرهنگ و آداب و رسوم شهروندان سانتورینی به وسیله یادداشت ها و رکوردهای به جامانده آشنا می شوند. کارخانه گوجه فرنگی فردی به نام نومیکوس (Nomikos) امروزه به موزه تبدیل شده و در آن ماشین آلات مربوط به 1890 میلادی، ابزارهای کار، توضیح وظایف کارکنان و نسخه های دستی از آن موقع به نمایش در آمده اند. همچنین در موزه به آشنایی با تاریخ و مردم سانتورینی توجه شده و از فروشگاه هنری آن می توانید زیورآلات و کارهای هنری که به سبک یونانی تزئین شده اند، خریداری کنید.

9. تور آتشفشان سانتورینی

سانتورینی بیش از همه به جهت داشتن ساختار آتشفشانی فعال در جنوب دریای اژه شناخته می شود. شواهد نشان می دهند آتشفشان آن 12 فوران عظیم در 200,000 سال اخیر داشته است که نزدیک ترین آن در سال 1950 میلادی رخ داد. تورهایی در شهر وجود دارند که به علاقمندان این امکان را می دهند که از دهانه های آتشفشانی فعال بازدید نمایند. تور شامل گشت با قایق برای رسیدن به محل و گردش پیاده حدود 20 الی 30 دقیقه در مناطق آتشفشانی می شود.

10. ساحل کاماری

ساحل کاماری (Kamari Beach) در نزدیکی ثرا، یکی از محبوب ترین تفرجگاه های ساحلی سانتورینی است که پیروز به دریافت گواهینامه پرچم آبی شده است. این ساحل در کنار ماسه های سیاه آتشفشانی خود، امکاناتی مانند تخت آفتابگیر، چتر، دوش و همچنین تفریحاتی مانند قایق سرعتی و اسکوبا دایوینگ را برای گردشگران فراهم می نماید. جالب است بدانید در سال 2002 صندلی مقدسی که به آکیلیس، قهرمان اسطوره ای یونان، تقدیم شده بود، در این ساحل کشف شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 966

به "دیدنی های سانتورینی؛جزیره ای با سواحل سیاه شنی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های سانتورینی؛جزیره ای با سواحل سیاه شنی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید