روسیه: تحرک کشتی جنگلی انگلیس در دریای سیاه را زیرنظر داریم

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران : وزارت دفاع روسیه یکشنبه شب به وقت تهران خاطرنشان کرد که در حال رصد تحرک کشتی جنگی انگلیس در دریای سیاه است.

روسیه: تحرک کشتی جنگلی انگلیس در دریای سیاه را زیرنظر داریم

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، به دنبال وارد شدن ناو جنگی اچ ام اس دراگون انگلیس به دریای سیاه، وزارت دفاع روسیه یک بیانیه صادر کرد.در این بیانیه آمده است: ناوگان دریای سیاه روسیه رصد فعالیت های ناوشکن دراگون که روز چهارم اکتبر (یکشنبه 13 مهر) وار دریای سیاه شد را زیر نظر گرفته است.

بر اساس این گزارش، استفاده از دریای سیاه توسط کشورهای غیر همسایه تحت کنوانسیون مونترو در سال 1936 محدود شده و کشتی های جنگی خارجی اجازه ندارند بیش از 21 روز در دریای سیاه بمانند. بیش از 9 کشتی جنگی خارجی با وزن کل 15000 تن نیز مجاز به حضور همزمان در دریای سیاه نیستند.

وزارت دفاع روسیه چندی قبل از برگزاری رزمایش عظیم در دریای سیاه اطلاع داد.به گفته وزارت دفاع روسیه، 20 کشتی جنگی به همراهی بالگردها و هواپیماهای نظامی ناوگان دریای سیاه این کشور در این رزمایش شرکت کردند.نیروهای مسلح روسیه در این رزمایش، نبرد دریایی و عملیات های پدافند هوایی و جنگال را تمرین کردند.

ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه بارها اعلام نموده که در حال پایش تحرکات کشتی های آمریکایی و دیگر اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در منطقه است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1232

به "روسیه: تحرک کشتی جنگلی انگلیس در دریای سیاه را زیرنظر داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: تحرک کشتی جنگلی انگلیس در دریای سیاه را زیرنظر داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید