رم، نمایشگاهی از خاطرات هنرمندان گذشته

به گزارش مجله ستاره، شهر رم در ایتالیا یکی از مقاصد بزرگ گردشگری در دنیا محسوب می گردد. بسیاری از ما اطلاعات زیادی در خصوص این شهر داریم، اما شاید کمتر کسی از وجود جاذبه های گردشگری ادبی در این شهر آگاه باشد.

رم، نمایشگاهی از خاطرات هنرمندان گذشته

نفوذ رم بر ادبیات از گذشته ها تا به امروز غیرقابل انکار است. از زمان Ovid و ویرژیل تا هجوم نویسندگان آنگلوساکسونی مانند چارلز دیکنز، هنری جیمز، ناتانیل هاتورن و جان کیتس جوان و حتی نویسندگان دوران معاصر، رم تخیلات و تفکرات نویسندگان زیادی را درگیر خود نموده است. در این مقاله به معرفی مکان هایی در رم می پردازیم که روح ادبیات در آن ها دمیده شده است.

خانه کیتس-شلی

شاعر جوان، جان کیتس در بستر مرگ به امید آین که آب و هوای ملایم بیماری سل او را کمی بهبود بخشد، از انگلیس به رم آمد، اما متاسفانه تمام امیدهای او ناامید شد. بیماری او پیشرفت نموده بود و جان کیتس در سال 1821 در رم، کنار پله های اسپانیایی جان باخت. موزه ای در رم از اتاقی که جان کیتس آخرین ماه های زندگی خود را در آن سپری کرد، مانند زمان پرسی بیشه شلی و لرد بایرون به خوبی محافظت کرد. منطقه اطراف Piazza di Spagna جایی بود که بسیاری از هنرمندان خارجی در قرن 19 در آن زندگی می کردند و در نتیجه به آن نام میدان انگلیسی دادند.

Antico Caffé Greco

این کافه را تقریبا می توان قدیمی ترین کافه ایتالیا نامید. این کافه از سال 1760 تا به امروز باز است. بعضی از اهالی قلم مانند گوگول، گوته، کیتس، استاندال، لرد بایرون، پرسی بیشه شلی و مری شلی، چارلز پیکنز، هانس کریستین آندرسن و آلبرتو موراویا زمانی در این کافه نشسته اند و به خلق آثار مشهور خود پرداخته اند. شما می توانید در همان میزی قهوه میل کنید که نویسندگان بزرگ روی آن ها آثار خود را نگاشته اند.

خانه نیکلای گوگول

نیکولای گوگول یکی از نویسندگان برجسته روسی است که از سال 1838 تا 1842 به طور متناوب در شهر رم زندگی می کرد. در خانه وی در رم، جایی که او شاهکار خود یعنی اثر روح های مرده را به اتمام رساند، لوحی را به منظور گرامیداشت این نویسنده بزرگ نصب نموده اند. این کمترین کاری است که می توان به افتخار کسی انجام داد که داستایوفسکی و ولادیمیر ناباکوف را تحت تاثیر قرار داده است.

خانه یوهان ولفگانگ فون گوته

در سال 1786 گوته برای به تحقق رویای سفر و کاوش زمین به ایتالیا سفر کرد؛ او سال های سال با این رویا زندگی می کرد.گوته در دوران سفر خود به ایتالیا 2 بار در رم و در خانه نقاش Johann Tischbein ماند. این خانه مانند موزه کوچکی نگهداری شده است. به شما توصیه می کنم قبل از سفر به ایتالیا حتما سفر گوته به ایتالیا را مطالعه کنید.

خانه آلبرتو موراویا

آلبرتو موراویا یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان ایتالیایی و اهل رم در قرن گذشته بود. خانه او، یعنی جایی که او از سال 1963 تا روز مرگش در آن می زیست، به موزه تبدیل شده است. اگر دوست دارید سری به این موزه بزنید، قبل از مراجعت با شماره 39060608+ تماس گرفته و از قبل رزرو انجام دهید.

گورستان پروتستان

در سوی دیگر هرم سستیوس، گورستان پروتستان قرار گرفته است که از حدود سال 1730، غیرکاتولیک ها در آن دفن می شدند. کیتس، شلی، کارلو امیلیو گادا، تنها پسر گوته و هنرمندان و مهاجران زیاد دیگری که روزهای آخر عمر خود را در رم گذرانده اند، در این گورستان دفن شده اند. این گورستان مکان مناسبی برای گذراندن یک بعدازظهر آرام روی یک نیمکت افتابی و خیال پردازی با شاعران درگذشته است.

منبع: کجارو / travelbelles.com
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 670

به "رم، نمایشگاهی از خاطرات هنرمندان گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رم، نمایشگاهی از خاطرات هنرمندان گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید