رزمایش بزرگ زاپاد 2021 از امروز شروع می گردد

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، رزمایش عظیم زاپاد 2021 روسیه و بلاروس با حضور 200 هزار نیروی نظامی، بیش از 80 فروند هواپیما و بالگرد و افزون بر 760 قطعه تجهیزات و ادوات نظامی، از امروز آدینه 10 سپتامبر (19 شهریور) در حالی شروع می گردد که کشورهای همسایه و ناتو آن را به دقت رصد می نمایند.

رزمایش بزرگ زاپاد 2021 از امروز شروع می گردد

این رزمایش در 9 محوطه آموزشی در داخل خاک روسیه و پنج محوطه آموزشی در داخل خاک بلاروس انجام می گردد. بعلاوه در این رزمایش، نظامیانی از هفت کشور ارمنستان، هند، قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان، پاکستان و سریلانکا حضور خواهند داشت.

به گفته سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه؛ زاپاد 2021 که تا 25 شهریور ادامه خواهد داشت؛ به ویژه بر استفاده گسترده از هواپیماهای نظامی متمرکز است.

پیشتر، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو مدعی شد که مانورهای نظامی زاپاد که در پی آرایش نظامی روسیه در مرزهای اوکراین برگزار می گردد، خطر بروز یک برخورد یا خطای محاسباتی را که می تواند به بحران بیانجامد، تشدید می نماید.

در مقابل، روسیه می گوید که برگزاری این رزمایش در داخل خاک خود جزء حقوق این کشور است و اینکه مسکو نسبت به اعلام تعداد نیروهای شرکت کننده در این رزمایش ها شفاف عمل نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1782

به "رزمایش بزرگ زاپاد 2021 از امروز شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش بزرگ زاپاد 2021 از امروز شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید