درخواست روسیه برای صدور قطعنامه درباره افغانستان

به گزارش مجله ستاره، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: آنچه این روز ها در افغانستان شاهدیم، دستپخت واشنگتن و از نتایج 20 سال اشغال ناموفق این کشور است.

درخواست روسیه برای صدور قطعنامه درباره افغانستان

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با ابراز نگرانی از شرایط موجود در افغانستان تاکید نمود: مسکو با دقت تحولات افغانستان را زیر نظر دارد و از وقوع فاجعه انسانی نگران است.

او اضافه نمود: این اتفاقات بسیار عجیب است، اما واقعیتی در برابر دیدگان بهت زده دنیایان است تا بدانند تفکرات و دخالت آمریکایی ها در امور داخلی دیگر کشور ها چه نتایج فاجعه باری در پی دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: درگیری، پیشروی های سریع طالبان و ناکارآمدی محض دولت افغانستان به وضوح نشان می دهد، آنچه آمریکایی ها القاء می کردند، شعاری توخالی بوده و اشغالگری 20 ساله نه تنها منجر به تقویت زیرساخت های دولت و ارتش نشد، بلکه فاجعه را عمیق تر نموده است.

زاخارووا اضافه نمود: دنیا با وحشت در حال مشاهده نتایج آزمایش های ناموفق و تکراری آمریکاست که هیچگاه هم از تاریخ درس عبرت نمی گیرند.

در همین حال ولادیمیر جباروف، نایب رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه هم با اشاره به ضرورت مداخله سازمان ملل متحد در رویداد های افغانستان گفت: سازمان ملل هرچه سریعتر باید قطعنامه ای درباره شروع مذاکرات در افغانستان تصویب کند.

او اضافه نمود: این سند باید طرفین را برای جلوگیری از خونریزی گسترده ملزم کند و همه طرف ها را پای میز مذاکره بکشاند.

جباروف با تاکید بر اینکه شورای امنیت سازمان ملل درباره اتفاقات افغانستان باید واکنش نشان دهد، گفت: در حال حاضر پس از واکنش در سطح شورای امنیت، طرفین باید به پای میز مذاکره بیایند و به تبادل نظر بپردازند.

منبع: فرارو
انتشار: 27 مرداد 1400 بروزرسانی: 27 مرداد 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1756

به "درخواست روسیه برای صدور قطعنامه درباره افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست روسیه برای صدور قطعنامه درباره افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید