دبی از جدیدترین هتل تاریخی خود رونمایی کرد

به گزارش مجله ستاره، دبی شهری است که به سادگی می تواند انسان ها را گرفتار زندگی مدرن کند. از آسمان خراش ها گرفته تا اتومبیل های سوپراسپورت لوکس، همه چیز بوی مدرنیته می دهد. با این حال، شاید تعجب کنید که جدیدترین هتل تاریخی، قدیمی ترین هتل دبی باشد!

دبی از جدیدترین هتل تاریخی خود رونمایی کرد

اکنون که سال ها از دهه 1960 می گذرد، ملکه الیزابت دوم (QE2)، مشهورترین کشتی اقیانوس نورد دنیا، با 600 اتاق دوباره درب های خود را به روی مهمانان گگردد. قطعا این ملکه پیرتر از آن است که به گشت زنی در آب های اقیانوس بپردازد. این بار ملکه ترجیح داده تا در خانه تازه خود در بندر مینا رشید لنگر بیندازد.

حمزه مصطفی، مدیرعامل هتل های PCFC می گوید معتقد است این کشتی ویژگی های یکتایی دارد که می تواند آن را به یک هتل بی نظیر تبدیل کند. او با در نظر گرفتن ویژگی های دبی به عنوان یک شهر بسیار جوان و مدرن، بر این باور است که کشتی QE2 می تواند ارزش تاریخی خاصی برای این شهر داشته باشد. او می گوید که حتی شهر تازهی همانند دبی به جنبه های کهنه ای همانند کشتی ملکه الیزابت دوم احتیاج دارد.

این کشتی در سال 1967 یعنی چهار سال پیش از تولد کشور امارات متحده عربی به وسیله ملکه الیزابت دوم در بریتانیا رونمایی شد و در ماه آوریل سال جاری به صورت محدود به عنوان یک هتل دوباره راه اندازی شد.

این کشتی جذابیت هایش را مدیون گذشته است. موزه ای که نشانگر 39 سال خدمت این کشتی است، قدم گذاشتن در عرشه ای که نلسون ماندلا، دیوید بوئی و بسیاری از افراد مشهور دیگر تنها با دعوت نامه شانس راه رفتن روی آن را داشته و افتخار خوابیدن در سوئیت های سلطنتی که ملکه الیزابت دوم و مادرش زمانی در آن ها استراحت می کردند، از جمله ارزش های منحصربه فرد این هتل معلق روی آب است.

تازهترین هتل تاریخی در دبی در ابتدا 224 اتاق داشت که از ماه اکتبر شمار آن ها به 600 اتاق افزایش یافته است. قیمت استفاده از این اتاق ها از 150 دلار به ازای هر شب آغاز می گردد. در طراحی داخلی اتاق ها قاب های چوبی تیره که در دهه 1960 استفاده از آن ها رایج بود به چشم می خورد. حتی در بعضی از اتاق ها هنوز از پنجره های اصلی کشتی استفاده شده است.

حمزه مصطفی می گوید: زمانی که در عرشه و راهروهای این کشتی قدم برمی دارید، گویی در حال سفر در زمان هستید. در یک چشم به هم زدن در سال های 1960 غرق می شوید. این کشتی طعم تاریخ را به شما می چشاند.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2181

به "دبی از جدیدترین هتل تاریخی خود رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبی از جدیدترین هتل تاریخی خود رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید