خبرنگاران 11 هزار میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی ایلام سرمایه گذاری شد

به گزارش مجله ستاره، ایلام - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: 11 هزار و 700 میلیارد ریال طی 2.5 سال گذشته برای توسعه حوزه کشاورزی در این استان سرمایه گذاری شده است.

خبرنگاران 11 هزار میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی ایلام سرمایه گذاری شد

احمد کرمی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: یکی از مهم ترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه فعالیت های مرتبط در ایلام ایجاد شبکه های مدرن در آب های مرزی و طرح احیا بود که با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال 26 هزار هکتار از این شبکه ها در استان راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین این فرایند طی مدت یاد شده در شبکه های فرعی بویژه در حوزه طرح سامانه گرمسیری نیز دنبال شده است بطوریکه این شبکه سازی در سطح 18 هزار هکتار از اراضی استان با صرف هزینه سه هزار و 700 میلیارد ریال اجرایی شده است.

معاون استاندار ایلام تاکید نمود: خودکفایی در تامین گوشت قرمز نیز از مهم ترین برنامه های دولت در استان هاست که در این راستا گاوداری یک هزار راسی در شهرستان ایوان به بهره برداری رسید که نقش مهمی در تامین این احتیاج اساسی مردم در استان ایلام دارد.

کرمی یادآور شد: زیتون از محصولاتی است که دارای ارزش اضافه کرده بالایی بوده و به همین دلیل نیز طی 30 ماه گذشته 250 هکتار باغ زیتون در استان به ثمر رسیده و هم اکنون بیش از 700 هکتار از اراضی ایلام به کشت این محصول اختصاص یافته است.

وی با اشاره به عزم دولت برای توسعه دانه روغنی کلزا در استان های مختلف گفت: بیش از 10 هزار هکتار از اراضی استان هم اکنون به زیر کشت این محصول رفته و از نظر توسعه محصول استراتژیک کلزا، ایلام رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام اضافه کرد: طی مدت 2.5 سال گذشته کوشش دامنه داری برای فراوری بذر گواهی شده گندم در این استان اجرا شده است و پیروز شدیم رتبه برتر کشور را کسب کنیم.

کرمی گفت: کشت گیاهان دارویی در مناطق مستعد و همچنین پرورش گل نرگس نیز از فعالیت های قابل توجه حوزه کشاورزی استان ایلام در 30 ماه گذشته بوده بطوریکه در این مدت 500 هکتار از اراضی ایلام به کشت گل نرگس اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگاران، استان ایلام دارای 340 هزار هکتار اراضی زراعی است که از این مقدار 80 هزار هکتار آن آبی و 260 هزار هکتار دیم است.

ایلام 6 هزار و 76 هکتار باغ دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1267

به "خبرنگاران 11 هزار میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی ایلام سرمایه گذاری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 11 هزار میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی ایلام سرمایه گذاری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید