خبرنگاران موردی از آنفلوآنزای پرندگان بین طیور استان مرکزی گزارش نشده است

به گزارش مجله ستاره، اراک - خبرنگاران - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با وجود تایید تلفات شماری از پرندگان مهاجر در تالاب میقان اراک به دلیل ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، موردی از این بیماری در بین طیور صنعتی و سنتی، پرنده فروشی ها و کشتارگاه های این استان گزارش نشده است.

خبرنگاران موردی از آنفلوآنزای پرندگان بین طیور استان مرکزی گزارش نشده است

دکترمحسن شانقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: 154 مورد بازدید و پایش از واحدهای طیور تخم گذار، 108 مورد واحدمرغ گوشتی، هشت مورد پرورش بوقلمون، 20 بازدید از تالاب های استان، 27 پرنده فروشی و 97 مورد بازدید از طیور روستاهای اطراف تالاب های استان مرکزی اجرا شده و خوشبختانه نواحی اطراف تالاب از وجود آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پاک است.

وی پایش و مراقبت برای مقابله با شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی را از برنامه های اولویت دار اداره کل دامپزشکی این استان عنوان نمود و گفت: یک هزار و 363 مورد بازدید از ابتدای امسال تا به امروز از واحدهای صنعتی، 2 هزار و 508 مورد طیور روستایی، 43 ورد کشتارگاه ها، 12 مورد پرندگان زینتی و پرنده فروشی ها و 173 مورد بازدید از زیستگاه ها و تالاب های استان انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 6 هزار و 200 مورد نمونه برداری در این بازدیدها اجرا شده و موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به جز مورد مثبت یک هفته گذشته که در بین پرندگان مهاجر تالاب میقان اراک مشاهده شد مبه ثبت نرسیده است.

دکتر شانقی اظهار داشت: 32 مورد بازدید امسال در راستای اصلاح ساختار واحدهای تخمگدار در راستای برخورداری از شرایط لازم برای جوجه ریزی انجام و 2 واحد غیر مجاز مهر و موم شد.

وی ادامه داد: 2 میلیون و 220 هزار قطعه طیور تخمگذار، مرغ مادر و بوقلمون در این مدت بر علیه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: اطلاع رسانی به وسیله ارسال پیامک، صدا و سیما و خبرگزاری ها به مرغداران و و روستاهای در معرض خطر، برگزاری کلاس ها آموزشی برای مرغداران و دهیاران اطراف تالاب میقان ، تهیه دست نوشته چگونگی نگهداری پرندگان، طیور روستایی و اقدامات امنیت زیستی و توزیع در بین روستاییان و واحدهای مرغداری از جمله اقدامات این اداره کل برای مقابله با شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بین طیور صنعتی و سنتی استان مرکزی بوده است.

استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 960 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1337

به "خبرنگاران موردی از آنفلوآنزای پرندگان بین طیور استان مرکزی گزارش نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران موردی از آنفلوآنزای پرندگان بین طیور استان مرکزی گزارش نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید