خبرنگاران توسعه کشت گیاهان دارویی در اولویت است

به گزارش مجله ستاره، خرم آباد - خبرنگاران - نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از قابلیت های منطقه در توسعه کشت گیاهان دارویی، واحدهای گلخانه و پرورش دام اصلاح شده در اولویت می باشد.

خبرنگاران توسعه کشت گیاهان دارویی در اولویت است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم دورود و ازنا حسین گودرزی در ملاقات با رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: با نقش آفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی باید از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود برای توسعه کشاورزی بهره گیری کرد.

وی با بر شمردن ظرفیت های حوزه انتخابیه خود، خواستار یاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی برای اجرای برنامه های مورد نظر برای افزایش فراوری و درآمد کشاورزان و روستاییان منطقه شد.

وی گفت: استفاده از قابلیت های منطقه در توسعه کشت گیاهان دارویی، واحدهای گلخانه و پرورش دام اصلاح شده از برنامه اولویت دار می باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در ادامه این نشست با اشاره به ضرورت نقش آفرینی سازمان در اجرای برنامه ها و سیاست های توسعه بخش کشاورزی گفت: سازمان نظام مهندسی به وسیله تسریع فرآیند صدور مجوزها، اشاعه دانش و گسترش فناوری های جدید به دنبال تسریع جریان ورود دانش به وسیله اجرای نظام سهم بری دانش از فراوری و تسریع ورود سرمایه های مردمی به بخش کشاورزی به وسیله ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران می باشد.

شاهرخ رمضان نژاد اضافه نمود: در راستای اجرای برنامه فراوری و اشتغال مردم بنیاد مبتنی بر فعالیت های نوظهور در بخش کشاورزی، تنوع بخشی به فعالیت های فراوریی و خدماتی، یاری به برندسازی محصولات و توسعه زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در دستور کار این سازمان می باشد.

در این نشست مقرر شد، با هدف اجرای طرح جایگزینی دام سبک کم بازده با دام پربازده با بهره گیری از ظرفیت های مردمی، مراکز اصلاح نژاد دام خصوصی در شهرستانهای ازنا و دورود با پشتیبانی فنی سازمان نظام مهندسی راه اندازی گردد.

همچنین مقرر شد به منظور تسریع ارایه خدمات به کشاورزان منطقه و گسترش دانش و فناوری های جدید، مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی در مراکز دهستان های دو شهرستان راه اندازی گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1506

به "خبرنگاران توسعه کشت گیاهان دارویی در اولویت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه کشت گیاهان دارویی در اولویت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید