خبرنگاران اداره امور کنسولی دانشگاه های سیستان و بلوچستان افتتاح شد

به گزارش مجله ستاره، زاهدان-خبرنگاران- رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: با راه اندازی اداره امور کنسولی دانشجویان در این استان فرایند صدور ویزای تحصیلی، صدور و تمدید مجوز اقامت، صدور مجوز قطعی خروج از کشور و سایر خدمات کنسولی حداقل ده روز سریع تر از قبل ارائه خواهد شد.

خبرنگاران اداره امور کنسولی دانشگاه های سیستان و بلوچستان افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران غلامرضا رضایی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح اداره امور کنسولی دانشجویان اظهارداشت: تا به امروز 102 نفر دانشجوی بین المللی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پذیرفته شده اند که 23 نفر آنان دانش آموخته شده و بقیه مشغول به تحصیل هستند.

وی اضافه نمود: هم اینک دانشجویان غیرایرانی از کشور جمهوری اسلامی افغانستان در دانشگاه سیستان و بلوچستان و سایر دانشگاه های استان مشغول به تحصیل هستند که ان شاالله در آینده با گسترش روابط علمی و فرهنگی پذیرای دانشجویانی از سایر کشورها به ویژه پاکستان، عمان و تاجیکستان خواهیم بود.

مدیر امور بین الملل دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های استان از امروز می توانند تمام خدمات کنسولی مورد احتیاج خود را که پیش از این در تهران دریافت می کردند در دانشگاه سیستان و بلوچستان دریافت نمایند.

احمد ناصری اضافه نمود: این امر تاثیر زیادی بر سرعت و حجم پذیرش دانشجو و سایر تعاملات علمی و بین المللی دانشگاه های استان خواهد داشت.

وی ادامه داد: اکنون حدود 300 نفر دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه های سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند و برنامه ریزی شده که ان شاالله در سال تحصیلی آینده تعداد جذب دانشجوی غیر ایرانی با توجه به امکانات و ظرفیت های دانشگاه های استان در رشته های مختلف تحصیلی تا دو برابر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگاران اداره امور کنسولی دانشجویان غیر ایرانی سیستان وبلوچستان امروز هجدهم فروردین 1400 با حضور جمعی از مدیران و استادان دانشگاه های زاهدان، رییس پلیس گذرنامه و مهاجرت زاهدان، و دیگر مسوولان استانی در محل سازمان مرکزی دانشگاه سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1567

به "خبرنگاران اداره امور کنسولی دانشگاه های سیستان و بلوچستان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اداره امور کنسولی دانشگاه های سیستان و بلوچستان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید