حمله تند کیهان به یک سریال تلویزیونی

به گزارش مجله ستاره، کیهان نوشت: مدتی است در ساعات پس از 21 سریالی ظاهرا خانوادگی و گویا برای تشویق جوانان به ازدواج از شبکه دو سیما پخش می شود که در واقع بیشتر به ترویج سبک زندگی غربی می پردازد.

حمله تند کیهان به یک سریال تلویزیونی

در این سریال که طبق معمول بسیاری از برنامه های نمایشی دیگر، حتی یک خانواده درست و درمان پیدا نمی شود (اغلب خانواده ها یا پدر ندارند و یا مادر و یا بچه ها آواره هستند و...) که بتواند الگویی برای خانواده به نام مهم ترین رکن جامعه و سبک زندگی اسلامی باشد. در میان جوانان این خانواده های از هم گسیخته هم روابط به شدت غیرشرعی و غیراسلامی جاری است.

این جوانان که گویا از بچگی با یکدیگر بزرگ شده اند، مثل شخصیت های سریال ها و فیلم های نوجوانانه آمریکایی، بدون مرزبندی های اسلامی و رعایت حریم محرم و نامحرم (از مهم ترین ویژگی های سبک زندگی اسلامی/ایرانی) با یکدیگر روابط و نشست و برخاست دارند.

کارگردان این سریال که پیش از این سریال هایی با مضمون پلیسی و جنایی با تقلید محض از مشابه های آمریکایی و هالیوودی می ساخت، حالا هم با همان روش کپی برابر اصل (البته فقط در سطح) به تقلید ناشیانه از مجموعه های مشابه غربی پرداخته و از همین روی حتی طراحی صحنه ها و لباس ها و کاراکتر ها هم به شدت شبه آمریکایی از آب در آمده اند. چنان که در منازل و کافی شاپ و حتی گاوداری، این گرایش و خودباختگی و شیفتگی جناب کارگردان به شدت توی چشم می خورد.

چنین فضای کپی کاری با حضور بازیگران تازه کار و نابلد و غلوکاری بازیگران قدیمی تر و جملات و دیالوگ های زورکی و... همه و همه باعث شده، سریال یادشده علی رغم همه هزینه ها از کیسه بیت المال، برنامه ای غیرقابل تحمل (علیه فرهنگ و باور ها و اعتقادات مردم) از کار در آید.

منبع: فرارو
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1745

به "حمله تند کیهان به یک سریال تلویزیونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله تند کیهان به یک سریال تلویزیونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید