تعویض موقت راهکاری مناسب در موارد آسیب دیدگی سر بازیکنان

به گزارش مجله ستاره، تهران- خبرنگاران- یک انجمن خیریه آسیب های مغزی در بریتانیا از مقامات قانونگذار فوتبال خواست تا قانونی را برای ورود جانشین موقت به جای بازیکن مصدوم شده از ناحیه سر تصویب نمایند.

تعویض موقت راهکاری مناسب در موارد آسیب دیدگی سر بازیکنان

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه نوشت: در جریان بازی شب گذشته یان فرتونگن در اثر برخورد با توبی آلدرویرلد هم تیمی خود که به طور همزمان برای زدن ضربه سر بالاتر از دروازه بان حریف پریده بودند، از ناحیه سر آسیب دید؛ ضربه ای که مائوریتسیو پوچتینو آن را مهلک توصیف کرد.

قاضی میدان پس از مشورت کوتاه با کادر پزشکی تاتنهام اجازه ورود سریع فرتونگن را به میدان صادر کرد اما این بازیکن لحظاتی بعد جای خود را به موسی سیسوکو داد.

بدنبال این ماجرا، یک انجمن خیریه آسیب های مغزی در انگلیس موسوم به (Headway) در بیانیه ای اعلام نمود که فرستادن جایگزینی موقت به جای بازیکن مصدوم در موارد آسیب سر، این امکان را برای کادر پزشکی فراهم می نماید تا بدون استرس ارزیابی بیشتری از وضعیت بازیکن آسیب دیده داشته باشند.

لوک گریگز یکی از اعضای این انجمن می گوید: ارزیابی وضعیت یک بازیکن برای سه دقیقه یا حتی 5 دقیقه، درست مشابه اتفاقی که برای فرتونگن رخ داد، فرصت کافی را برای کادر پزشکی به منظور ارزیابی و تشخیص قابل اطمینان قرار نمی دهد؛ در چینن بازی های حساس فشار بر کادر پزشکی تیم وصف ناپذر و ناعادلانه است.

تاتنهام در بازی شب گذشته با نتیجه یک بر صفر بازنده شد و پوچتینو پس از اتمام بازی از اجرای اصولی تمام پروتکل های پزشکی توسط پزشکان تیم در خصوص فرتونگن اطلاع داد و تاکید نمود که وی با تشخیص پزشکان دوباره روانه میدان شده است.

علاوه بر این، Headway از مقامات خواست تا ضمن تصویب قانون تعویض موقت، یک متخصص ضربات مغزی را به طور مستقل در استادیوم مستقر نموده تا تصمیم نهایی در خصوص آمادگی بازیکن برای ادامه بازی توسط وی گرفته گردد.

ورزشی**3991**9118**

منبع: ایرنا
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 195

به "تعویض موقت راهکاری مناسب در موارد آسیب دیدگی سر بازیکنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعویض موقت راهکاری مناسب در موارد آسیب دیدگی سر بازیکنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید