تصویر و مشخصات فنی رسمی گوشی وان پلاس نورد N20 منتشر شد

به گزارش مجله ستاره، وان پلاس ظاهرا میخواهد به زودی از گوشی میان رده نو خود با نام نورد N20 رونمایی کند. به همین دلیل امروز شاهد انتشار تصویر و مشخصات فنی آن بودیم.

تصویر و مشخصات فنی رسمی گوشی وان پلاس نورد N20 منتشر شد

در ماه نوامبر سال گذشته، اولین شایعات پیرامون جانشین وان پلاس نورد N10 منتشر شد. در آن موقع گفته می گردد این گوشی تحت عنوان نورد N20 قرار است اوایل سال میلادی 2022 رونمایی و راهی بازار گردد اما حالا که تقریبا چهار ماه از شروع این سال گذشته، خبری از این گوشی نشده است. البته تصاویری از این گوش طی این چند ماه منتشر شده و بارها و بارها هم شاهد افشای مشخصات فنی آن بوده ایم اما خود گوشی فعلا رونمایی نشده که به نظر می رسد این اتفاق هم خیلی زود رخ خواهد داد.

روز گذشته وان پلاس تصویری را برای وب سایت PCMag ارسال کرد که در بالا می توانید آن را مشاهده کنید. این تصویر، رسما وان پلاس نورد N20 را نشان می دهد که طبق معمول مشابه همان چیزی است که در خبرها و شایعات اخیر دیده بودیم. یک گوشی نسبتا بزرگ بدون هیچگونه ماژولی روی پنل پشتی و دوربین سلفی حفره ای روی سمت چپ-بالای نمایشگر.

در کنار این تصویر شرکت چینی مشخصات فنی این محصول را نیز فاش کرد تا بدین ترتیب هیچ ابهامی در رابطه با آن وجود نداشته باشد. اینطور که گفته می گردد، این گوشی از فناوری شارژ سریع SuperVOOC بهره می برد که به نظر می رسد بسیار سریع باشد اما دقیقا نمی دانیم چقدر سریع. طبق گفته های وان پلاس، نمایشگر این گوشی 6.43 اینچی خواهد بود و رفرش ریت آن هم روی 60 هرتز قرار گرفته است. وب سایت PCMag در ابتدا معتقد بود وان پلاس یا برای این گوشی نمایشگری 60 هرتزی با پنلی از جنس AMOLED در نظر می گیرد، یا نمایشگری با پنل LCD و رفرش ریت 90 هرتز که به نظر می رسد وان پلاس ترجیح داده گزینه اول را انتخاب کند هرچند این اقدام سخت گیرانه ای بود چون این روزها گوشی های مالی حداقل نمایشگر 90 هرتزی باید داشته باشند.

وان پلاس نورد N20 نه منحصرا بلکه بیشتر با هدف بازار آمریکای شمالی فراوری شده چرا که طبق گفته شرکت، نمایشگر آن در مصرف انرژی عملکرد بهینه ای دارد، کنتراست تصویر در آن بالاست، رنگ ها بسیار باطراوت به نمایش در می آیند و گاموت رنگی وسیع تری هم تحت پوشش آن قرار گرفته است. شرکت در ادامه اضافه کرد این نمایشگر بسیار بهتر از نمایشگر گوشی های مالی کنونی است که در بازار آمریکای شمالی در دسترس قرار دارند.

البته این اقدام وان پلاس تصادفی نیست. پیش تر هم دیده بودیم که سری وان پلاس نورد توانست بیشترین فروش را به وسیله شرکت مخابراتی T-Mobile آمریکا به خود اختصاص دهد. این اتفاق زمانی افتاد که شرکت چینی تصمیم گرفت وان پلاس نورد N10 و N100 را در فوریه سال گذشته یعنی تقریبا یک سال پیش راهی این بازار کند. وان پلاس توانست در سال گذشته در مجموع بیش از 2.5 میلیون گوشی از سری نورد را در بازار آمریکا به فروش برساند که برای شرکتی با این سطح از تجربه در ساخت گوشی های میان رده و مالی، رکورد بسیار خوبی هم به شمار میرود.

در حال حاضر یک سری اطلاعات همچنان در هاله ای از ابهام قرار گرفته است که از جمله این موارد می توان به تراشه این گوشی اشاره نمود. در خبرها و شایعات کنونی آمده که وان پلاس نورد N20 به اسنپدراگون 695 به عنوان قلب تپنده مجهز خواهد شد. تراشه ای نسبتا قدرتمند با دو هسته پردازشی از نوع Cortex-A78 با فرکانس 2٬2 گیگاهرتز و شش هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز که در وان پلاس نورد CE 2 لایت هم احتمالا ایفای نقش خواهد نمود. بعلاوه گفته می گردد این گوشی به یک دوربین 48 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی فوق عریض، 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی 2 رابط کاربری OxygenOS 11 مبتنی بر اندروید 11 بهره خواهد برد.

از همه عجیب تر در این بین عدم بهره مندی این محصول به اندروید 12 است در حالی که پاییز سال جاری از اندروید 13 رونمایی می گردد. انتظار می رود شرکت های فراوریکننده گوشی های اندرویدی شرایط خود را در این زمینه بهبود ببخشند وگرنه در سال 2022 آن هم در شرایطی که حدودا 8 ماه از ورود اندروید 12 به بازار گذشته، توجیه منطقی وجود ندارد که از سیستم عامل یک سال قبل استفاده گردد. حال باید دید آیا این اطلاعات درست هستند یا خیر چون رسما به وسیله وان پلاس تأیید نشده اند. گفتنی است وان پلاس نورد N20 قرار است قبل از خاتمه همین ماه میلادی رسما راهی بازار گردد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2040

به "تصویر و مشخصات فنی رسمی گوشی وان پلاس نورد N20 منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر و مشخصات فنی رسمی گوشی وان پلاس نورد N20 منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید