تجربه ای لذت بخش در حمام های سولفور تفلیس

به گزارش مجله ستاره، اگر به دنبال مقصدی ایده آل با بناهای قدیمی و جاذبه های تاریخی متنوع برای سفر هستید تفلیس می تواند گزینه ای مناسب باشد . حمام های سولفور تفلیس Tbilisi Sulphur Baths از جمله جاذبه های تاریخی این شهر دو و نیم میلیون نفری است که به سبب خواص درمانی چشمه های آبگرم ، قدمت و نوع معماری شان مورد توجه گردشگران و اهالی بومی تفلیس واقع شده اند . حمام های سولفور غالبا از سبک معماری شرقی برخوردار بوده و دارای سقفی گنبدی به شکل نیم دایره می باشند . توجه داشته باشید که در میان سقف گنبدی شکل این حمام های زیر زمینی دریچه هایی به منظور ورود نور به فضای داخلی تعبیه شده است . به گردشگران پیشنهاد می شود در سفر به تفلیس با مراجعه به حمام های گوگردی از خواص درمانی چشمه های آبگرم بهره مند گردند .

تجربه ای لذت بخش در حمام های سولفور تفلیس

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

حمام های سولفور و محله حمام ها را می توان یکی از معروف ترین جاذبه های تفلیس دانست . در پایتخت گرجستان حمام های سولفور متعددی وجود دارد که اغلب آن ها در کرانه سمت راست رودخانه کورا در تفلیس قدیم در محله آبانتوبانی Abanotubani ساخته شده اند . قدمت حمام های گوگردی تفلیس به قرن های 17 تا 19 میلادی بر می گردد . امروزه بعضی از این حمام های قدیمی با انجام عملیات بازسازی فعال بوده و پذیرای گردشگران و بومیان منطقه می باشند . افراد با مراجعه به محله حمام های قدیمی تفلیس و حمام های سولفور می توانند از حواص درمانی چشمه های آبگرم استفاده نموده و به استراحت بپردازند . همچنین امکان بهره مندی از ماساژ نیز در این حمام ها فراهم می باشد .

در حمام های سولفور گرجستان از هیچ وسیله ای برای گرم کردن استفاده نمی گردد بلکه آب گرم مورد استفاده در آن کاملا طبیعی بوده و از دل زمین بیرون می آید . آبی که در این حمام ها جاری است دارای گوگرد و مواد معدنی بوده و با درجه حرارتی بین 30 تا 40 درجه سانتیگراد از سال های دور تا کنون از این آبگرم برای درمان بسیاری از بیماری ها و ناراحتی ها مانند بیماری های پوستی و درد مفاصل استفاده می شده است . حمام های Sulphur تفلیس از جنبه تاریخی ، سرگرمی و درمانی بسیار مهم و ارزشمند می باشد به طوری که الکساندر دوما و الکساندر پوشکین در نوشته های خود از محله قدیمی حمام های تفلیس و حمام های سولفور یاد نموده اند .

معروف ترین حمام های سولفور تفلیس

نام تفلیس با توجه به وجود چشمه های ابگرم مختلف در این شهر و نزدیکی آن ، بر پایتخت گرجستان نهاده شده است . همانگونه که بیان شد در تفلیس حمام های سولفور متعددی وجود دارد که بعضی از آن ها به سبب قدمت ، سبک معماری و تعلق داشتن به شخصی خاص معروف شده اند . یکی از زیباترین حمام های سولفور در تفلیس حمام اربیلیانی است . این حمام که به حمام آبی معروف است دارای مناره های زیبا ، پنجره های نوک تیز و کاشی های آبی بوده و بخش داخلی آن با سرامیک های سفید و موزائیک های سبز پوشیده شده است . از دیگر حمام های معروف و قدیمی سولفور در تفلیس می توان به حمام محله ارتاجالای اشاره کرد که با قدمتی مربوط به زمان صفویه و کاشی کاری های متعلق به همان دوران به حمام شاه عباس معروف شده است .

ایراکلی از دیگر حمام های گوگردی تفلیس است که از قدیمی ترین ها در این شهر به شمار می آید . این حمام در گذشته متعلق به خانواده سلطنتی و شاهزاده های گرجی بوده است . ببتو (BEBOTOV) ، سومباتو (SUMBATOV) و زوبالو (ZOBALOV) از دیگر حمام سولفورهای معروف و قدیمی تفلیس می باشند که بازدید از آن ها به گردشگران تور تفلیس توصیه می گردد .

منبع: لذت سفر
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 838

به "تجربه ای لذت بخش در حمام های سولفور تفلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه ای لذت بخش در حمام های سولفور تفلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید