تاکید بر حریم خصوصی با تمهید هنر

به گزارش مجله ستاره، نمایشگاه چیدمان و عکس مریم فیروزی که روز آدینه در گالری راه ابریشم افتتاح می گردد، حریم خصوصی و تنها شدن انسان ها آن هم با وجود گسترش روزافزون وسایل ارتباطی را مورد توجه قرار داده است.

تاکید بر حریم خصوصی با تمهید هنر

به گزارش خبرنگاران، نمایشگاه انفرادی عکس و چیدمان با عنوان پیش از اتمام مهلت نگریستن روز آدینه (ششم دی ماه) در گالری راه ابریشم شروع می گردد و تا 25 دی ماه نیز ادامه دارد.

در بیانیه این نمایشگاه هنری آمده است: حریم خصوصی محصول اندیشه انسانی است که از یک سو نیازمند سکوت، تنهایی و استقلال فردی است و از دیگر سو به حضور در جامعه و تعامل با دیگران نیازمند است. این نگاه دوسویه، منجر به ایجاد تناقضی در آدمی شده که در طول زمان و با توجه به فرهنگ ها و عرف های هر جامعه ، معانی و رویکرد متفاوتی از این مفهوم ساخته است.

شاید بتوان حریم خصوصی را با نگاه به معماری خانه ها، آرایش شهرها، نحوه پوشش مردم، نوع گفتمان شهری در هر جامعه مطالعه کرد.

امروزه با حضور تکنولوژی، تعدد وسایل ارتباط جمعی و حضور دوربین های بسیار در اطرافمان حریم خصوصی بیش از همواره جز مفاهیم مناقشه برانگیری شده است که معنای آن نه تنها شفاف تر نشده، که گویی مفهومی انتزاعی یافته است. این در حالی است که هرچه آدمی بیشتر احساس تنهایی می نماید، کمتر فرصتی برای تنها بودن دارد، و در عین حال هر چقدر در خانه اش محبوس می گردد، با وجود بیشمار ابزار ارتباط جمعی، بیشتر احساس حضور میان جمع را در خود پرورش می دهد.

حریم خصوصی فاصله میان همین تنهایی و همین جمع است.

گالری راه ابریشم در بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک 210 واقع شده است. همچنین امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از دوشنبه ها از ساعت 16 تا 20 فراهم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 675

به "تاکید بر حریم خصوصی با تمهید هنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر حریم خصوصی با تمهید هنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید