هدایت برای بهترین خرید در پوکت تایلند

به گزارش مجله ستاره، اگر فکر میکنید تنها جذابیت پوکت ساحل آن است دشوار در اشتباهید، خرید کردن در پوکت از آن هم بهتر است، در ادامه با مراکز خرید مهم این شهر آشنا خواهیم گردید.

هدایت برای بهترین خرید در پوکت تایلند

بازارچه های محلی بهترین مکان برای خرید، گشت وگذار و آشنایی با فرهنگ اهالی شهر هستند. بازارچه های شبانه پوکت هم این فرصت را به شما می دهند تا با فرهنگ و غذاهای محلی این شهر آشنا شوید.

بازارچه های محلی همیشه بهترین مکان برای خرید و گشت وگذار هستند. چون علاوه بر قیمت مناسب، امکان آشنایی با فرهنگ اهالی آن شهر یا کشور را فراهم می نمایند. لذیذترین غذاهای محلی در این بازارچه های دیدنی عرضه می شوند. در ادامه با تعدادی از بهترین بازارچه های شبانه پوکت که می توانید در تور پوکت به آن ها سر بزنید، آشنا می شویم.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند در بین غرفه ها قدم بزنند، کالاهای مختلف را تک به تک تماشا نمایند و سر قیمت آن ها با فروشنده چانه بزنند، بازارهای محلی و شبانه، بهترین مکان برای شما هستند. در این بازارها می توانید انواع کالاها و سوغاتی های خاص و ارزان را خریداری کنید.

بازارهای شبانه مزایای زیادی نسبت به سایر مراکز خرید در تور پوکت دارند. یکی این که لازم نیست برای گشت وگذار در غرفه ها، گرمای شدید روز را تحمل کنید؛ دوم این که با کمترین هزینه می توانید لذیذترین شام محلی را نوش جان کنید.

بازارهای شبانه پوکت، با غروب آفتاب شروع به فعالیت می نمایند. این بازارها فرصتی عالی برای خرید و آشنایی با فرهنگ اهالی پوکت هستند. نمایش های خیابانی، اجرای موسیقی زنده و غذاهای داغ و لذیذ محلی، بخش های فراموش نشدنی این بازارچه های شبانه هستند. در واقع سر زدن به این بازارها فقط شامل خرید نیست، بلکه یک تجربه فرهنگی متفاوت و بی نظیر برای آشنایی بیشتر با تایلند است. در این بازارها معمولا کالاهای ارزان قیمتی پیدا می شوند که با چانه زدن می توانید باز هم قیمت آن ها را پایین بیاورید.

بازار چیلوا (Chillva Market)

بازار چیلوا بازاری کوچک است؛ اما فضایی پرجنب و جوش و جوان پسند دارد. در این بازار شبانه نسبتا کوچک، غرفه های متعددی وجود دارند که محصولات متنوعی از جمله لباس و غذاهای محلی عرضه می نمایند.

این بازار در کنار خیابان Yaowarat قرار گرفته است و به خاطر تزیینات رنگارنگ، از سایر بخش ها قابل تشخیص است. فروشگاه های این بازار هر روز از ساعت 16 شروع به کار می نمایند؛ اما بهترین زمان برای بازدید از آن، روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه است زمانی که یک بازار روز هم با غرفه های و چادرهای رنگارنگ و روشن، به این مجموعه اضافه می گردد. در مرکز بازار یک استیج کوچک وجود دارد که پشت آن یک حوض و در مقابل آن یک آمفی تئاتر قرار گرفته است. در این بخش زمانی که بازار شلوغ باشد، نمایش های مختلف و موسیقی زنده اجرا می گردد.

این بازار بیشتر برای اهالی تایلند در نظر گرفته گردیده است تا گردشگران؛ بنابراین از نمایش ها و برنامه های اجرا گردیده در آن سر در نخواهید آورد مگر اینکه زبان تایلندی را به خوبی بلد باشید. محصولاتی که در این بازار ارائه می شوند بیشتر مناسب نوجوانان تایلندی هستند که می خواهند طبق مد روز لباس بپوشند. در واقع این بازار نسبت به دیگر بازارهای پوکت، بیشتر حال وهوای تایلندی دارد. محصولات مختلفی چون انواع تی شرت، عینک آفتابی، لوازم آرایش و... در این بازارچه عرضه می شوند.

فروشندگان مواد غذایی، بیش از نیمی از غرفه های دائمی و موقتی این بازارچه را به خود اختصاص می دهند. تعداد زیادی کافی شاپ، فروشگاه های آبمیوه و بستنی و غرفه های غذای خیابانی پذیرای گردشگران و خریداران هستند.

قیمت ها در این بازار بسیار مقرون به صرفه است. بازار دیر وقت شروع به کار می نماید ولی خسته نماینده نیست. با این که کوچک است، چندین ساعت وقت شما را به خود اختصاص خواهد داد و تجربه ای متفاوت را از خرید و تماشای اهالی و فرهنگ آن ها برای شما رقم می زند.

بازار آخر هفته پوکت (Phuket Weekend Market)

بازار آخر هفته پوکت که اهالی آن را با نام بازار ناکا (Naka) می شناسند، در Chao Fa West Road قرار گرفته است. گشت وگذار در این بازار و چشیدن طعم غذاهای خیابانی تجربه جالبی است؛ اما شاید برای خرید چندان مناسب نباشد. چون بیشتر کالاهای این بازار را اجناس دست دوم، وسایل دزدی، اشیای عتیقه و حیوانات خانگی تشکیل می دهد. تعداد زیادی غرفه فروش غذای خیابانی در این بازار وجود دارد. در واقع بازدید از این بازار زمانی که قصد خرید نداشته باشید، بهتر است.

این بازار به دو قسمت روباز و سرپوشیده تقسیم می گردد. در بخش سرپوشیده بازار، اشیای دست دوم، تی شرت و شلوار جین، عتیقه جات، سوغاتی، اشیای چوبی منبت کاری گردیده و... به فروش می رسد.

در بخش دیگر کالاهایی چون عروسک های پولیشی، گوشی، انواع لوازم الکترونیکی، سی دی و دی وی دی، کیف و کفش، زیورآلات، ساعت و لباس و هرچیزی جز سینک آشپزخانه به فروش می رسد. در سمت راست ورودی، بخش غرفه های غذا قرار گرفته است. در این بخش انواع غذاهای محلی تایلندی، سوسیس و مرغ بریان و میوه های عجیب و غریب استوایی را پیدا خواهید کرد.

این بازار به اندازه بازارهای محلی بانکوک بزرگ نیست اما به اندازه ای هست که بتوانید ساعتی را در آن بگذرانید. فروشندگان از حوالی ساعت 4 فعالیت خود را شروع می نمایند و ساعت 9 شب غرفه ها را می بندند. بهتر است که برای بازدید از این بازار در ساعات اولیه اقدام کنید. چون هم جمعیت کمتر است و هم اگر ماشین داشته باشید، با مشکل پارکینگ روبرو نمی شوید.

  • ساعت کار این بازار شنبه ها و یکشنبه ها از 4 بعدازظهر تا 9 شب است.

این بازار در یک کیلومتری جنوب مرکز خرید سنترال فستیوال و مقابل معبد بودایی وات ناکا (Wat Naka) قرار گرفته است.

واکینگ استریت (Walking Street)

یکی از جاذبه های گردشگری شهر قدیم پوکت، خیابان واکینگ استریت است که با نام Lardyai به معنای بازار بزرگ هم شناخته می گردد. در این بازار می توانید غذاهای محلی جنوبی تایلند را امتحان کنید. صنایع دستی محلی، بخش دیگری از بازار را تشکیل می دهند. این بازار هفتگی که هر یکشنبه از ساعت 4 بعدازظهر تا 10 شب فعالیت می نماید، مکان مناسبی برای گشت وگذار همراه خانواده است. تعداد زیادی غرفه فروش اسباب بازی و یک ترامپولین برای بازی بچه ها در مجموعه وجود دارد.

ورودی اصلی واکینگ استریت در طرف شرقی Thalang Road قرار گرفته است و یک دروازه چوبی به سبک چینی دارد.

شهر قدیم پوکت همواره یک قطب تجاری بوده است. امروزه خیابان Thalang، هنوز تعداد زیادی فروشگاه پارچه، ابزار، لوازم ورزشی، لباس و داروهای گیاهی دارد. این بازار که کاملا حال وهوای یک بازار سنتی تایلندی را دارد، دارای تعداد زیادی کافی شاپ و رستوران است.

دو مورد از مهم ترین چیزهایی که در این بازار به فروش می رسند، یکی غذا و دیگری سوغات است. علاوه بر انواع فست فود و غذای محلی، می توانید آب میوه، بستنی و شیرینی های سنتی تایلندی را در این بازار پیدا کنید.

سوغاتی های مختلفی مانند انواع تی شرت، صنایع دستی، زیورآلات و وسایل تزیینی را می توانید همین جا خریداری کنید.

علاوه بر خرید، این بازار دیدنی، فرصتی عالی برای شما فراهم می نماید تا ساعتی را به گشت و گذار در شهر قدیم پوکت و تماشای فرهنگ اهالی شهر بگذرانید.

بازار Indy پوکت

بازار indy در خیابان Dibuk قرار گرفته است و اهالی شهر آن را با نام laadploykong می شناسند. این بازار یکی از پاتوق های نوجوانان و جوانان تایلندی است که برای خرید و لذت بردن از برنامه ها و اجراهای موسیقی زنده و شام خوردن در این مکان جمع می شوند. این بازار که بسیار پر جنب و جوش و زنده است، تقریبا ناشناخته بوده و محیط کوچک و تمیزی دارد.

بسیاری از کالاهای عرضه گردیده در این بازار، محصولاتی ساخته گردیده از الیاف نیلوفر آبی هستند. انوع کفش، کیف و کلاه حصیری در این بازار وجود دارد. حتی می توانید از فروشندگان بخواهید که جاکلیدی سفارشی برای شما بسازند. خوشبختانه قیمت ها در این بازار بسیار مقرون به صرفه است. یکی از جالب ترین چیزهایی که می توانید از این بازار بخرید، دانه برنجی است که نام تان روی آن حک گردیده است.

اگر به دنبال یک یادگاری یا سوغاتی خاص هستید به غرفه مخصوص هنرمندان سر بزنید. این نقاشان در زمان کوتاهی یک پرتره یا کاریکاتور از چهره مورد نظر شما می کشند.

یکی از بهترین بخش های این بازار، غذاهای محلی و لذیذ آن است که با قیمت بسیار مناسبی به فروش می رسد. انواع غذاهای دریایی، سالادهای پرادویه، مرغ و ماهی کبابی، سوپ ماهی و انواع غذاهای محلی و فست فود را می توانید در این بازار امتحان کنید. نگران ادویه زیاد غذاها نباشید. می توانید از فروشنده بخواهید که ادویه کمتری به غذای سفارشی شما بزند. جوجه تایلندی را از دست ندهید؛ غذای لذیذی که معمولا با نان پیتا سرو می گردد.

در بخش مخصوص شیرینی های محلی، هزاران انتخاب پیش روی شما است. از کیک های اسفنجی ساده گرفته تا آب نبات های رنگارنگ و پنکیک های محلی و ترد تایلندی که از آرد برنج تهیه می شوند. همراه این پنکیک ها، کرم نارگیل یا سایر تاپینگ های شیرین، سرو می گردد. انواع چای و قهوه و آب میوه هم به وفور در این بازار پیدا می گردد.

این بازار از اواخر سال 2010 فعالیت خود را شروع نموده؛ اما به زودی به یکی از بازارها و پاتوق های محبوب جوانان، تبدیل گردیده است. جاذبه های زیادی در این بازار وجود دارد که بسیاری از اهالی و گردشگران را به سوی خود می کشاند؛ محیط جذاب و پرنشاط، غذاهای خیابانی بی نظیر، نمایش ها و موسیقی های زنده و فروش محصولات مختلف.

  • ساعت کار بازار: پنجشنبه و جمعه هر هفته از ساعت 4 بعدازظهر تا 10 شب

مالینا پلازا پاتونگ (Malin Plaza Patong)

در بازار دیدنی مالینا پلازا پاتونگ می توانید طیف وسیعی از سوغاتی هایی که در دیگر بازارهای شلوغ و پرازدحام شهر به فروش می رسند، پیدا کنید. قیمت کالاها در این بازار منصفانه هستند. علاوه بر این می توانید غذاهای متنوع و لذیذ تایلندی را با قیمت ارزانی امتحان کنید. تنوع غذاها به قدری زیاد است که حتما چیزی مناسب ذائقه خود می توانید پیدا کنید.

این بازار البته به شلوغی بازارهای دیگر مثلا بازار آخر هفته پوکت نیست؛ اما پرطرفدار است و بازدید از آن خالی از لطف نیست. اجناسی که در این بازار به فروش می رسند، مشابه سایر بازارهای محلی و شبانه در پوکت هستند.

در غرفه های متعدد این بازار می توانید انواع تی شرت، پوشاک جین، لباس مخصوص ساحل، کیف و چمدان، محصولات مرتبط با اسپا و صابون های معطر، لوازم جانبی تلفن همراه و انواع سوغاتی ها و یادگاری های ریز و درشت را خریداری کنید. البته ممکن است در این بازار لباس هایی با طرح های متفاوت پیدا کنید و سوغاتی باکیفیت تری بتوانید بخرید. ضمنا این بازار یک خیاطی بزرگ هم دارد که در سایر بازارهای محلی پوکت سابقه ندارد. در این خیاطی می توانید لباسی متفاوت و مطابق با سلیقه خودتان، سفارش دهید.

قسمت اصلی بازار، زیر یک سقف فلزی قرار گرفته است. برخی از این غرفه ها ثابت و بقیه موقتی هستند. غرفه ها به نحوی کنار هم قرار گرفته اند که امکان عبور هوا وجود دارد. برخی از مغازه ها، در و پنجره و سیستم های سرمایشی و گرمایشی دارند.

قیمت اجناس در بازار مالینا پلازا پاتونگ کمی بالاتر از بازارهای مشابه است؛ اما با چانه زدن می توانید قیمت ها را تا حد قابل قبولی کاهش دهید. جذاب ترین قسمت بازار، غرفه های رنگارنگ غذا هستند که در جلوی بخش مسقف بازار، به ترتیب کنار هم قرار گرفته اند.

در این غرفه ها انواع خوردنی های لذیذ سرو می گردد؛ غذاهای خیابانی تایلندی، چیپس و مرغ بریان، کرپ، بستنی تازه، سوشی، آب میوه های تازه و انواع نوشیدنی. برخی از این غرفه های غذا به فروش غذای حلال اختصاص دارند.

در رستوران Al Basha که در نزدیکی همین بازار قرار گرفته است، می توانید به غذای حلال دسترسی داشته باشید. یک رستوران ایتالیایی هم به نام Da Mario در کنار بازار وجود دارد. غذاهای ارائه گردیده در این غرفه ها کیفیت خوبی دارند و با توجه به استاندارهای غذاهای خیابانی، سالم و ارزان هستند.

در مجموع این بازار یکی از بهترین مکان های پوکت برای کسانی است که برای اولین بار به این شهر سفر می نمایند و دوست دارند یک بازار محلی تایلندی را از نزدیک ببینند، غذاهای خیابانی تایلندی را امتحان نمایند و سوغاتی های باکیفیت و خوبی خریداری نمایند، در عین حال از محیط نسبتا آرام و راحت این بازار لذت ببرند و تجربه خوبی از خرید در بازارهای شبانه پوکت داشته باشند.

  • ساعت کار این بازار: از ساعت 2 بعدازظهر تا 12 شب
انتشار: 30 مرداد 1397 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 12

به "هدایت برای بهترین خرید در پوکت تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدایت برای بهترین خرید در پوکت تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید