برترین ترکیبات غذایی برای خلاصی از درد

به گزارش مجله ستاره، متخصصان می گویند بعضی ترکیبات غذایی می تواند به میزان مسکن های شیمیایی برای التیام درد مفید باشند.

برترین ترکیبات غذایی برای خلاصی از درد

به گزارش خبرنگار به نقل از ای ای آر پی، بسیاری از مردم زمانی که با درد روبرو می شوند نخستین گزینه ای که به سراغ آن می فرایند مسکن ها و دارو های شیمیایی است. با این حال، کمتر کسی می داند که بعضی مواد غذایی که روزانه از آن ها استفاده می کنیم می تواند باعث التیام درد گردد.

برای مثال، تحقیقات نشان داده است مصرف ماهی سالمون می تواند باعث تسکین کمردرد گردد. محققان می گویند ترکیب کردن بعضی مواد غذایی که خواص ضد درد دارند می توانند به مقدار ایبوپروفن مفید باشد. در این مطلب به برترین ترکیبات غذایی برای تسکین درد می پردازیم:

انگور قرمز حاوی رزوراترول است که یک ترکیب قدرتمند برای جلوگیری از فعالیت آنزیم هایی است که باعث تخریب بافت می گردد. دانشمندان آمریکایی در تحقیقات خود مشاهده کردند رزوراترول از بعضی آسیب های غضروفی که باعث بروز کمردرد می گردد، جلوگیری می نماید.

متخصصان یک ترکیب غذایی ضددرد را در این زمینه معرفی می نمایند. می توانید از ترکیب انگور و میگو با عسل برای تسکین درد بهره ببرید.

برای درست کردن این ترکیب به یک چهارم فنجان عسل، یک دوم فنجان سرکه، یک قاشق چای خوری نمک، یک قاشق چای خوری فلفل قرمز، 450 گرم میگو و 2 قاشق غذاخوری روغن گیاهی احتیاج دارید.

نمک، عسل و سرکه را با هم بر روی شعله کم مخلوط کنید. پس از 3 تا 4 دقیقه این مخلوط آغاز به غلیظ شدن و حباب افتادن می نماید. سپس این ترکیب را از روی گاز برداشته و فلفل قرمز را به آن بیافزایید. سپس آغاز به سیخ کردن انگور قرمز و میگو کنید. ابتدا و انتهای هر سیخ با انگور آغاز گردد.

سطح یک مایه تابه را با یک قاشق چایخوری چرب کنید. سپس روی شعله ملایم قرار دهید تا گرم گردد. سپس سیخ های چوبی را بر روی روغن قرار دهید و به طور مرتب آن را بگردانید تا میگو ها به طور یکنواخت پخت شوند.

پس از پخته شدن میگو ها آن را در داخل سس مخصوصی که در ابتدا تهیه نموده بودید بغلتانید تا حسابی طعم دار گردد. اکنون دیگر غذای جادویی شما برای تسکین درد آماده است.

زنجبیل، سویا، زردچوبه، گیلاس، قهوه و ماهی از دیگر مواد غذایی هستند که خاصیت ضددرد دارند.

می توانید موارد ذکر شده را به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار دهید. برای مثال، ماهی را با زردچوبه و زنجبیل طعم دار کنید و یا به اسم تنقلات از گیلاس و انگور بهره بگیرید. قهوه نوشیدنی بسیار مفید برای تسکین درد و آرامش فکر است. با این حال، مصرف قهوه به علت کافئینی که دارد می تواند باعث اختلال در خواب شبانه گردد. از این رو نباید هنگام شب از آن استفاده کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1800

به "برترین ترکیبات غذایی برای خلاصی از درد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ترکیبات غذایی برای خلاصی از درد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید