بهار بازار مسکن به روایت مرکز آمار ایران

به گزارش مجله ستاره، مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش خود از اوضاع قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران، طی سه ماه اول سال جاری، اظهار داشت: متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در بنگاه های معاملات ملکی 4 میلیون و 530 هزار تومان بوده که نسبت به فصل قبل 5/ 3 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل، 9/ 6 درصد افزایش داشته است.

بهار بازار مسکن به روایت مرکز آمار ایران

جهت دریافت خدمات آلاچیق در باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

همچنین متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در سه ماه اول سال جاری در شهر تهران به حدود 4 میلیون و 600 هزار تومان رسیده که در مقایسه با فصل گذشته 8/ 2 درصد و فصل مشابه پارسال 8/ 0 درصد افزایش داشته است.

همچنین تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در شهر تهران در بهار سال جاری، در مقایسه با فصل گذشته 7/ 23 درصد کاهش و در مقایسه با فصل مشابه پارسال 6/ 6 درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، متوسط مبلغ اجاره ماهانه به اضافه 3 درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده در بنگاه های معاملات ملکی تهران حدود 23 هزار و 500 تومان بوده که در مقایسه با فصل گذشته 8/ 5 درصد و در مقایسه با فصل مشابه پارسال 5/ 10 درصد افزایش داشته است.

تعداد معاملات اجاره مسکن نیز در مقایسه با فصل گذشته 2/ 7 درصد و در مقایسه با فصل مشابه پارسال 6/ 10 درصد کاهش داشته است.

delta.ir

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 825

به "بهار بازار مسکن به روایت مرکز آمار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهار بازار مسکن به روایت مرکز آمار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید