بر طرف کردن مشکل مخفی شدن فایل های فلش

به گزارش مجله ستاره، به احتمال زیادی با این شرایط روبرو شده اید که با اتصال فلش تان به یک سیستم آلوده به ویروس، دیگر قادر به مشاهده فایل هایتان نبوده اید. در این حالت فلش شما همچنان پُر دیده می شود. اما هیچ فایلی را مشاهده نمی کنید. این مسئله ممکن است به دلیل بد جدا کردن فلش از سیستم و آسیب به حافظه فلش نیز رخ دهد. برای رفع مخفی شدن فایل های فلش و پدیدار شدن مجدد فایل هایتان، گام های زیر را دنبال کنید.

بر طرف کردن مشکل مخفی شدن فایل های فلش

مخفی شدن فایل های فلش

حل مشکل مخفی شدن فایل های فلش مموری با CMD

برای رفع این مشکل به قسمت تنظیمات بروید و گزینه مشاهده فایل های مخفی رو بزنید. شاید این مشکل رو موقتا تونستید حل کنید اما شما توانایی تغییر نام یا حذف فایل یا ویرایش فایل ها نیستید.

حال برای حل این مشکل با ما همراه باشید تا این مشکلتان را بدون نیاز به هیچ نرم افزاری و به کمک CMD حل کنیم.

مرحله اول : به قسمت RUN بروید و دستور CMD را تایپ کنید.

مرحله دوم : MY COMPUTER خود را باز کنید و نام فلش مورد نظرتان را ببینید که در اینجا نام فلش مورد نظر ما F است.

مرحله سوم : نام فلشتان را به صورت :F تایپ کنید و ENTER را بزنید که اینجا F نام فلش مورد نظر ماست.

مرحله چهارم : دستور مقابل را تایپ کنید و اینتر را بزنید .

attrib -a -r -s -h /d /s

حال چند لحظه صبر کنید و بعد از خاتمه یافتن مرحله فوق فلش خود را باز کنید مشاهده می کنید که فایل های مخفی به صورت کامل به حالت اولیه خود بازگشته اند.

مشکل مخفی شدن فایل های فلش چگونه به وجود می آید؟

مشکل مخفی شدن فایل های فلش احتمالا توسط ویروسی به نام W32/IndoVirus.A به وجود می آید. حتما می دانید که هر فایل یا پوشه دارای چندAttribute یا ویژگی هست که سیستم عامل با استفاده از این ویژگی ها می تواند فایل ها و folder ها را مدیریت کند. این خصوصیات به راحتی قابل تغییر هستند. در واقع این ویژگی ها خیلی به ما کمک میکنند اما خب روش عملکرد ویروس W32/IndoVirus.A سوء استفاده از همین امکانات هست! این Attribute یا ویژگی ها عبارتند از :

■ ویژگی مخفی یا Hidden : فعال کردن این ویژگی باعث میشود که فایل در حالت عادی مخفی شود و هیچ کسی نتواند فایل مورد نظر را ببیند.

■ ویژگی Read Only یا فقط خواندنی : فعال کردن این ویژگی باعث میشود که فایل مورد نظر قابل ویرایش نباشد و فقط برای خواندن استفاده شود. برای مثال اگر یه فایل عکس داشته باشید و اون فایل رو read only کنید دیگه نمی توانید تو Paint یا Photoshop اون عکس را تغییر بدین!

■ ویژگی System : فعال کردن این ویژگی باعث میشود که سیستم عامل فایل مورد نظر را به عنوان یک فایل سیستمی بشناسد و باهاش مثل فایل سیستمی برخورد کند. به طور ساده و خلاصه یعنی همون رفتاری رو که با فایل های ویندوز دارد با اون فایل هم خواهد داشت.

Attribute های دیگه ای هم وجود دارد. روش کار ویروس W32/IndoVirus.A به این صورت میباشد که میاد ویژگی ها یا Attributes فایل ها را تغییر میدهد. به همین خاطر است که شما این تو My Computer میبینید که فلش خالی نیست اما فایلی هم توش دیده نمیشود. در واقع این این فایل ها اصلا پاک نشدن، بلکه فقط ویژگی هاشون تغییر پیدا کرده است. پس اصلا نگران نباشید. ویروس W32/IndoVirus.A از تک تک فایل ها و فولدر ها یه shortcut می سازد (با نام همون فایل) که آیکن این Shortcut ها به شکل یک پوشه است. اینجوری میشه که خیلیا فکر می کنند فایل هاشون پاک شده به Shortcut تبدیل شدند. فایل های شما در هر جایی که باشد چه فلش مموری، چه حافظه SD گوشی و چه هارد فرقی نمیکند و در هر صورت ممکن است به این ویروس آلوده شوند.

سخن آخر : چندیست که استفاده از حافظه های فلش و کول دیسک ها بین کاربران ایرانی بسیار رواج یافته است. اما بسکمک از کاربران این وسیله، آلوده شدن حافظه فلش یا رایانه به ویروس را تجربه کرده اند! متاسفانه انتقال ویروس همراه با حافظه های فلش از یک رایانه به رایانه دیگر به سرعت صورت می گیرد و در کم ترین زمان، چندین رایانه به انواع ویروس ها آلوده می شوند. گاهی اوقات شما روی رایانه تان یک ویروس یاب قوی و به روز دارید که مانع نفوذ ویروس به رایانه شما می شود، اما با این حال ممکن است حافظه فلش هنگام اتصال به یک رایانه آلوده، ویروسی شود!

اگر تا به حال این تجربه بد برای شما هم پیش آمده باشد، حتما می دانید که در صورت ویروسی شدن حافظه فلش در بیشتر موارد می توان با کمک یک ویروس یاب قدرتمند فایل های آلوده را از حافظه فلش حذف کرد و مثل روز اول از فلش استفاده کرد اما به تازگی عملکرد ویروس ها به گونه ای شده که به ظاهر کار را کمی مشکل کرده است!

به تازگی بسیار دیده می شود که یک باره تمام فایل های موجود در فلش حذف شده و قابل مشاهده نیست (یا به عبارت دیگر مخفی شدن فایل های فلش) در صورتی که میزان فضای اشغال شده در حافظه فلش آنها صفر نشده است!

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1197

به "بر طرف کردن مشکل مخفی شدن فایل های فلش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بر طرف کردن مشکل مخفی شدن فایل های فلش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید