برگزاری مانور نظامی در دریای جنوبی چین

به گزارش مجله ستاره، وزارت دفاع چین اعلام نمود که نیروی دریایی این کشور مانورهای جنگی و ضربت را در نزدیکی جزایر واقع در استان هاینان در دریای جنوبی چین انجام داده است.

برگزاری مانور نظامی در دریای جنوبی چین

با ما همراه باشید و با تور 15 روزه چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، برگزاری مانورهای نظامی در دریای جنوبی چین در شرایطی است که دادگاه لاهه قرار است 12 جولای یعنی سه شنبه حکم نهایی را در مورد مناطق مورد اختلاف چین و فیلیپین در دریای جنوبی چین صادر کند.

وزارت دفاع چین اضافه نمود: در مانورهای دریایی روز آدینه، کشتی های جنگی از ناوگان های جنوبی، شرقی و شمالی نیروی دریایی چین شرکت کردند. تمرکز اصلی این مانورها روی کنترل هوایی، عملیات های سطحی و جنگ ضد زیردریایی بوده است.

طی دو سال اخیر چین دعاوی دریایی گسترده ای در دریای جنوبی این کشور مطرح کرده است که توسط کشورهایی مانند فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و تایوان با ساخت چندین جزیره مصنوعی و باندهای فرودگاهی نقض شده است.

روابط چین و آمریکا نیز به خاطر اقدامات پکن در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به شدت تیره و تار شده است.

آمریکا بارها خواهان متوقف شدن اقدامات چین در این منطقه شده است. آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملا قصد تحریک پکن را داشته است.

مقام های آمریکایی نگران آن هستند که رای دادگاه بین المللی که قرار است طی هفته های آینده در مورد شکایت فیلیپین علیه چین بر سر ادعاهای دریای جنوبی چین صادر شود، موجب شود تا پکن منطقه ممنوعه هوایی را در دریای جنوبی چین اعلام کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 759

به "برگزاری مانور نظامی در دریای جنوبی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مانور نظامی در دریای جنوبی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید