برهانی فقط سرمربی امید نیست، آموزشگاه استقلال با فکری تعامل دارد

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران، با اعلام سعید مراغه چیان مدیر آموزشگاه باشگاه استقلال، آرش برهانی مهاجم سابق آبی پوشان و یکی از دستیاران محمد فکری به عنوان سرمربی تیم امید آبی پوشان انتخاب شد تا در فصل جدید جای رضا حسن زاده سرمربی پیشین این باشگاه را بگیرد.

برهانی فقط سرمربی امید نیست، آموزشگاه استقلال با فکری تعامل دارد

مراغه چیان در تبادل نظر با خبرنگاران در این خصوص گفت: بعد از جدایی حسن زاده از استقلال، روی آرش برهانی به عنوان جانشین او به نتیجه رسیدم و بعد از طرح موضوع با خود آرش و موافقت او، با فکری هم صحبت کردم تا آرش همزمان با اینکه عضو کادر فنی استقلال باشد، سرمربی تیم امید باشگاه هم باشد.

وی اضافه کرد: سرمربیگری برهانی در تیم امید استقلال نه تنها منافاتی با حضورش در کادر فنی عظیمسالان ندارد، بلکه به نویی کاری همسو نیز تلقی می گردد.

مدیر آموزشگاه آبی پوشان گفت: با فکری کاملاً هماهنگ هستیم و برهانی یک وظیفه سومی هم در باشگاه دارد که آن هم رابط فنی بین تیم امید و عظیمسالان است. در همه جای جهان تیم های امید هر باشگاهی تیم دوم آن باشگاه به حساب می آیند و باید با تیم اصلی کاملاً هماهنگ باشند. تیم های امید باید یک ذخیره و یک بانک بازیکن برای تیم عظیمسالان باشند و بازیکنان امید باید این آمادگی را داشته باشند که هر زمان در تیم عظیمسالان بازی نمایند. برای همین تیم امید باید کاملاً با سیاست فنی و استراتژی تیم عظیمسالان آماده گردد.

مراغه چیان توضیح داد: اینکه یکی از دستیاران تیم عظیمسالان سرمربی تیم امید باشد یا برعکس، سرمربی تیم امید را به کادر فنی عظیمسالان اضافه نمایند کار جدیدی در جهانی فوتبال نیست و استقلال اولین تیمی نیست که چنین ابتکاری داشته است. این اتفاق عرف جهانست و ما هم با الگو برداری از باشگاه های عظیم فوتبال جهان دست به چنین کاری زدیم.

پیشکسوت آبی پوشان خاطرنشان ساخت: با هماهنگی بین تیم های عظیمسالان و امید، اتفاقات خوبی برای استقلال در همین فصل و فصل های آینده خواهد افتاد.

مدیر آموزشگاه آبی پوشان که تجربه ای 39 ساله در زمینه آموزشگاه فوتبال و تیم های پایه دارد در مورد اهمیت آموزشگاه باشگاه های فوتبال گفت: متاسفانه اهمیت آموزشگاه ها نزد مدیران فوتبال بسیار پایین است. مدیران که دیدگاه های کوتاه مدت دارند به آموزشگاه ها اهمیت زیادی نمی دهند و برای همین سازندگی در فوتبال ایران به حداقل خود رسیده است. در حالی که اگر همه باشگاه ها به اندازه کافی به آموزشگاه های خود اهمیت بدهند و فراوری بازیکن با کیفیت بالا رود، قدر مسلم قیمت بازیکن اینچنین رشد نخواهد کرد و در مدت زمان معقول به دلیل رشد تعداد بازیکن با کیفیت، رقم های نجومی هم از بین خواهد رفت و می بینیم عملاً سرمایه گذاری در تیم های پایه و آموزشگاه ها باعث کسر هزینه های باشگاه ها می گردد.

وی بیان داشت: فرض بگیرید باشگاه استقلال تنها یک چندم هزینه خرید یک بازیکن عظیمسال را به آموزشگاه اش اختصاص دهد، آنگاه همین آموزشگاه خروجی هایی خواهد داشت که همین بازیکنان می توانند ستاره های فوتبال ایران شوند.

مراغه چیان گفت: بازیکنانی مثل امید نورافکن، محسن کریمی، شاهین طاهرخانی، رضا آذری، سجاد آقایی و خیلی های دیگر ساخته و پرداخته همین آموزشگاه هستند که خیلی هم مورد اهمیت نبود و من امیدوارم باشگاه استقلال سال جاری حمایت های لازم را از آموزشگاه و تیم های پایه اش داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1290

به "برهانی فقط سرمربی امید نیست، آموزشگاه استقلال با فکری تعامل دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برهانی فقط سرمربی امید نیست، آموزشگاه استقلال با فکری تعامل دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید